PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca w Polsce? › Re: Praca w Polsce?
  • Data: 2002-11-13 11:18:38
    Temat: Re: Praca w Polsce?
    Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    . Chyba mam
    > rozowe okulary, i ogladam za duzo serialii Polskich tak jak "Klan" (wydaje sie
    > poruszac tematy aktualne w kraju?),

    Przerzuc sie na "Kiepskich" :))))))))

    > To jednak podejrzewasz ze powrot do Polski bylby duzym rozczarowaniem?

    Ja nie jestem emigrantem, mieszkam tu "od zawsze" i nie wyobrazam sobie zycia
    gdzie indziej ( za "stary" jestem, sadze, ze nostalgia by mnie zezarla).
    Z tego co czytam, widze ze problemem Polonii jest niemoznosc utworzenia
    prawdziych polskich enklaw, nie bedacych gettami z ktorych ludzie chca sie
    wyrwac gdy tylko podniasa status spoleczny, a Polska w miniaturze. jak czytam,
    ze w Chinatown w NY (chyba?) sa w tej chwili starcy, urodzeni w USA ktorzy nie
    nauczyli sie angielskiego, bo im nie bylo to potrzebne, poniewaz cale zycie
    zawodowe i spoleczne przezyli w obrebie swojej sporej chinskiej dzielnicy...

    Rozczarowanie....byt okresla swiadomosc. Jesli przeprowadzisz reemigracje w
    rozsadny sposob, sadze, ze masz szanse na satysfakcje. Jesli natomiast zrobisz
    to "na huraaa..." mozesz miec do siebie zal na cale zycie, a dodatkowo problemy
    rodzinne. Spiesz sie powoli. Jesli zagwarantujesz sobie konkretne podstawy
    ekonomiczne, na pewno bedziesz zadowolony. Tylko nie daj sie zaslepic oszustom,
    bo mozesz stracic wszystko, jesli jakis cyniczny cwaniak wykorzysta Twoja chec
    powrotu. Dodaje ta uwage, bo mozesz nie zdawac sobie sprawy z brutalnosci
    niektorych realiow w kraju.

    > Pozdrawiam
    >
    > David
    Pozdrawiam