PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca w Polsce? › Re: Praca w Polsce?
  • Data: 2002-11-12 13:41:57
    Temat: Re: Praca w Polsce?
    Od: No Name <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    (...)Wrangler , obudz sie
    > ...nawet na zachodzie szukanie pracy ( albo jej znalezienie ) to prawie
    > cud . (...)
    > Komunizm byl wygodny dla leniuchow , kto chcial biadolic i tak biadolil ,
    > Free market jest dla wszystkich .... I to naprawde nazywa sie szansa .

    Przeglądałem ostatnio stronę firmy, której jestem przedstawicielem w
    Polsce i znalazłem tam ogłoszenie pracy dla inżyniera w Wlk Brytanii,
    która nie uchodzi za kraj nadmiernie zsocjalizowany: praca w biurze,
    bonusy medyczne, emerytalne, 38h w tygodniu (w piątek do lunchu),
    wynagrodzenie nie było podane, ale z mojej wiedzy wynika, że okrągłe
    całkiem, tzn przynajmniej parę tysięcy EUR. Gdybym miał ochotę się
    przeprowadzić, to miałbym spore szanse na tą robotę.
    W poprzedniej firmie mój ówczesny odpowiednik jeździł medcedesem (nie,
    nie najtańszym, a dużo wydajniejszy nie był (ja zarabiałem dla mojego
    pracodawcy kilkaset tysięcy EUR rocznie) i należała mi się najtańsza
    astra, bo jestem głupi polaczek.
    Bynajmniej nie jestem sfrustrowanym bezrobotnym, prowadzę własną firmę,
    (nie DG), bo dosyć miałem pracy dla różnych dupków i oszustów.
    Komunizm wygodny był głównie dla tych, którzy dawali mu dupy, a on
    pozwalał im dobrze żyć. I to oni głównie są beneficjenami obecnej
    sytuacji, bo mieli od czego zacząć. Szanse i możliwości są i owszem, a
    ale raczej dla wybranych, tym większe im mniejsze masz skrupuły, by
    kłamać, nie płacić długów i nie wywiązywać się z umów.
    Bardzo podobało mi się w telewizorze, jak pewien pan z firmy hh
    powiedział, że jego zdaniem odpowiednie dla szefa wynagrodzenie roczne w
    spółce Skarbu Państwa to 1 do 1.2 mln zł. Pewnie ma mu to osłodzić
    dyskomfort z tytułu ustalenia pensji inżynierów podległych na poziomie
    500 EUR. Na gorzałę im wystarczy, ostatno chyba potaniała.

    Pzdr: Dogbert