PracaGrupypl.praca.dyskusjePomysl do Nowelizacji Kodeksu Pracy › Re: Pomysl do Nowelizacji Kodeksu Pracy
    From: "Efro" <w...@w...edu.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pomysl do Nowelizacji Kodeksu Pracy
    Date: Fri, 9 Aug 2002 15:14:11 +0200

    Użytkownik "Jazon Nozaj" <j...@p...prv.argonauci> napisał w wiadomości
    news:aj08qd$b5b$1@news.tpi.pl...
    > Czesc. Chodzi mi o zapis dotyczacy umozliwienia pracodawcy
    > zawarcia nieograniczonej liczby umow na czas okreslony. Otoz,
    > moj pomysl polega na skroceniu czasu wypowiedzenia dla
    > pracownika do 3 dni roboczych, jesli ten jest zatrudniony na
    > czas okreslony i rozwiazuje umowe na wlasna prosbe
    > (niezalezenie od ilosci przepracowanych lat).

    Niezbyt dobry pomysl, kontrakt to kontrakt, umowa to umowa.
    Harakterystyczna cecha umow na czas okreslonyu jest to ze sa one
    ciezkie do zerwania dla obu stron.

> [...]
    > zdawac sobie sprawe ze pracownik, gdy znajdzie lepsza prace
    > bedzie mogl go zostawic z rozbabrana robota. Wydaje mi
    > sie ze moze to w pewien sposob ograniczyc bezrobocie wskutek
    > wiekszej trwalosci zatrudnienia na czas okreslony ;-)

    > PS: Wiadomo dlaczego pracodawcy beda teraz nagminnie
    > zawierac umowy na czas okreslony ? Dlatego ze takie umowy
    > nie zobowiazuja pracodawcy do uzasadnienia wypowiedzenia,
    > zawarcia konkretnej przyczyny rozwiazania i nie musza być
    > poddane wczesniejszej kontroli zwiazkow zawodowych
    > (gdy zwiazki zawodowe dzialaja u danego pracodawcy).

    No wlasnie dlatego tego typu zapisy powinny byc zniesione i powinny byc
    w gescie dobrej woli i dbania o swoj image pracodawcy. Najbardziej szkodliwe
    dla rynku pracy zapisy to:
    -odprawy(czesto zakladu pracy nie stac na nie i utrzymuje zbedne
    zatrdunienie)
    ktore czesto doprowadzaja zaklady pracy do regresu lub nawet upadlosci
    -ustawa o zwolnieniach grupowych
    -uzasadnienie, to po prostu polewanie wody
    -ustawa o dzialanosci i finansowaniu zwiazkow zawodowych