PracaGrupypl.praca.dyskusjePomysl do Nowelizacji Kodeksu Pracy › Re: Pomysl do Nowelizacji Kodeksu Pracy
  • Data: 2002-08-09 12:41:22
    Temat: Re: Pomysl do Nowelizacji Kodeksu Pracy
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jestem za takimi rozwiazaniami, zeby pracodawca nie blokowal mozliwosci
    > znalezenia nowej pracy ani przez dlugi okres wypowiedzenia (miesiac!!!!) nie
    > blokowac komus dostepu do nowej pracy.

    miesiac?

    w wypadku umow na czas okreslony o ile sie nie myle, to nie ma okresu
    wypowiedzenia, bo nie ma mozliwosci wypowiedzenia takiej umowy :-)
    chyba, ze jest to jakastam umowa (na wiecej niz 6 miesiecy?) i jesli zapis
    o mozliwosci wypowiedzenia jest w niej zawarty (i wtedy jest to 2 tyg. okres
    wypowiedzenia). chyba ze cos poplatalem...

    oczywiscie zawsze mozna sie porozumiec.

    oczywiscie niemozliwosc wypowiedzenia jest bolesna dla obu stron umowy.
    wiec pracodawcy wcale nie beda sie palic do umow na czas okreslony dluzszy niz
    miesiac - dwa. Czyli dla pracownika tez ,,okres wypowiedzenia'' to tylko
    doczekanie do konca umowy... zwykle (statystycznie) bedzie to zatem krocej
    niz miesiac-dwa ;-).

    niemniej bardzo mi sie podoba pomysl na mozliwosc wypowiedzenia przez pracownika
    z dnia na dzien ;)

    pozdrawiam

    romekk