PracaGrupypl.praca.dyskusjePomocy !!Re: Pomocy !!
  • Data: 2007-01-24 19:55:41
    Temat: Re: Pomocy !!
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:ep7ct5$8sp$1@news.onet.pl monia <d...@p...onet.pl>
    pisze:

    > Mam pytanie czy pracodawca moze zwolnic kobietę w ciąży zatrudnioną na
    > czas okreslony ?
    Nie może. Niekoniecznie z powodu ciązy, ale jeśli innych przeszkód nie ma,
    to ciąża wystarczy.

    > Dodam że nic nie wie o ciaży.
    Nie ma znaczenia. Może się dowiedzieć próbując wypowiedzieć umowę (jeśli to
    prawnie możliwe), a także np. w przeddzień rozwiazania umowy z upływem
    czasu, na jaki została zawarta.

    > Czy musze w zwiazku z tym dostarczyc zaświadczenie że jestem w ciaży?
    A co? Ma ci wierzyć na słowo?

    > Jezeli tak to czy obojetnie w którym jestem miesiacu czy w 12 tygodniu ?
    Obojętne. Byle stwierdził to lekarz i wystawił odpowiedni dokument.

    Przeczytaj sobie, kurdę, Kodeks Pracy. To w twoim interesie w końcu. Tam
    jest cały rozdział związany z rodzicielstwem.
    Jestem przeciwny przesadnym uprawnieniom pracowniczym związanym z rozrodem,
    ale póki prawo jest jakie jest, należy sie do niego stosować i korzystać z
    zawartych w nim możliwości.

    --
    Jotte