PracaGrupypl.praca.dyskusjePłaca minimalna jest niekorzystna dla pracowników › Re: Płaca minimalna jest niekorzystna dla pracowników
    From: "Michal Talaga" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Płaca minimalna jest niekorzystna dla pracowników
    Date: Wed, 2 Feb 2005 21:50:42 +0100

    > Czy nie uważacie, że istnienie czegoś takiego jak "płaca minimalna"
    > zmniejsza
    > ogólnie rzecz biorąc średnie pensje pracowników?

    Placa minimalna to wymysl socjalistow.
    Wolny rynek (USA) jakos sobie radzi bez placy minimalnej.
    Tam jest tak, ze ludzie ida do pracy nawet ponizej tego co dostaja na
    zasilku, bo chca zdobyc doswiadczenie.
    A u nas tak nie mozna, bo placa minimalna sprawia, ze pracodawca nie moze
    sobie wziasc studenta za 200 zl na miesiac, zeby go sprawdzic, bo musi na
    niego wylozyc 800 iles plus jakies zusy i inne pierdy.
    I co sie dzieje?
    Ani pracodawca nie ma, ani student nie ma.
    O pracy na czarno nie wspomne.
    Ale tak se wybieracie tak macie.
    I nie myslcie ze wam to PIS/PO/LPR/Samoobrona/SLD/SDPL zmieni.
    Samoobrona z definicji nie moze, bo to socjal.
    LPR - nic o nich nie wiem
    PIS/PO - juz bylo pod inna nazwa i nic nie zrobili.
    SLD - z definicji nie moze.
    SDPL - z definicji nie moze, a dodatkowo, to i tak jest SLD po nieudanym
    manewrze podzialu - widac nie zawsze sie udaje - i dobrze.

    --
    Michal

    Ps
    Place minimalna mozna zastapic doplata do wynagrodzenia lub jakos inaczej,
    nie jestem ekonomista/politykiem - nie kalkulowalem, wiem jak jest tam gdzie
    to dziala.