-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.gazeta
.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: Flyer <f...@p...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.praca.dyskusje
Subject: Re: Pewnie było ale ciekawe
Date: Tue, 01 Jul 2003 23:30:38 +0200
Organization: zzz
Lines: 34
Message-ID: <bdsuii$ech$1@atlantis.news.tpi.pl>
References: <bdhp7k$d05$2@sklad.atcom.net.pl>
<4...@n...onet.pl> <bdi9e4$b94$1@inews.gazeta.pl>
<bdopfo$s5a$1@atlantis.news.tpi.pl> <bdq7ad$ovk$1@atlantis.news.tpi.pl>
<bdr92e$j7o$1@nemesis.news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: qd248.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1057095060 14737 217.99.13.248 (1 Jul 2003 21:31:00
GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 1 Jul 2003 21:31:00 +0000 (UTC)
User-Agent: Noworyta News Reader/2.9
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:85828
[ ukryj nagłówki ]winetu napisał:
> > To już chyba za duża demagogia. Jak dla mnie hipermarkety są naroślą
> > nowotworową w gospodarce - maksymalizują zysk kosztem dokładnie
> > wszystkich uczestników rynku.
> >
> A konsumentów dlaczego?
Nie dajesz mi zostać wzorowym populistą. ;)
Pomijam juz fakt, że część konsumentów stanowią pracownicy firm, które
przysyłają produkty do hipermarketów --> zaklęte koło --> producent mało
płaci, bo sprzedaje do hipermarketów --> pracownicy kupują w
hiepermarketach, bo mają mało pieniędzy --> producent musi wysyłać do
marketów, bo rynek mu się kurczy -- na dłuższą metę taki model prowadzi
do usztywnienia Rynku. ;)
W początkowej erze zniechęcania do marketów mówiło się dużo o zasadzie
łączenia towarów o niskiej cenie i niskiej jakości [ostatnio chyba PIH
stwierdził, że kilkadziesiąt % mięsa w badanych hipermarketach nie
nadawało się do sprzedaży, mogę również porównać np. jakość cytryn z
mojego osiedlowego sklepiku i hipermarketu] z towarami o cenach
względnie wysokich - klient nie jest w stanie sprawdzić, na których
towarach przepłaca, a przepłaca. Oczywiście relatywnie klienci tracą
najmniej, chyba że dają się uwieść reklamom - w stosunku do klienta
"winą" hipermarketów jest duża koncentracja sprzedaży, a więc skala w
jakiej odbywa się "nabieranie" klienta i tak naprawdę FAKTYCZNE
zawężenie możliwości wyboru statystycznego Kowalskiego - delikatnie
mówiąc lekko ograniczonego w inteligencji - wykorzystywanie
"niepełnosprawnych umysłowo" nie jest etyczne. :))
Flyer
Następne wpisy z tego wątku
- 02.07.03 06:16 winetu
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pedalskie ogłoszenia na rządowej s. WWW oferty.praca.gov.pl:443
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Ile powinien trwać tydzień pracy?
- Jakie znacie działające serwery grup dyskusyjnych?
- is it live this group at news.icm.edu.pl
- praca 12/24
- 5 minut przerwy przy komputerze
- raczej już nigdy nie będę pracował w Polsce
- Stanowiska sztucznie tworzone
- Re: SOLUTIONS MANUAL: Optical Properties of Solids 2nd Ed by Mark Fox
- zapłata
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Jawność zarobków wszystkich
- rozmówki przy wódeczce...
Najnowsze wątki
- 2025-02-03 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-03 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-03 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2025-02-03 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-02-03 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-03 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-03 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-02-03 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-02-03 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-03 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-02-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-02-03 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-03 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-02-03 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=