eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjePewnie było ale ciekaweRe: Pewnie było ale ciekawe
  • Data: 2003-07-01 21:30:38
    Temat: Re: Pewnie było ale ciekawe
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    winetu napisał:

    > > To już chyba za duża demagogia. Jak dla mnie hipermarkety są naroślą
    > > nowotworową w gospodarce - maksymalizują zysk kosztem dokładnie
    > > wszystkich uczestników rynku.
    > >
    > A konsumentów dlaczego?

    Nie dajesz mi zostać wzorowym populistą. ;)

    Pomijam juz fakt, że część konsumentów stanowią pracownicy firm, które
    przysyłają produkty do hipermarketów --> zaklęte koło --> producent mało
    płaci, bo sprzedaje do hipermarketów --> pracownicy kupują w
    hiepermarketach, bo mają mało pieniędzy --> producent musi wysyłać do
    marketów, bo rynek mu się kurczy -- na dłuższą metę taki model prowadzi
    do usztywnienia Rynku. ;)

    W początkowej erze zniechęcania do marketów mówiło się dużo o zasadzie
    łączenia towarów o niskiej cenie i niskiej jakości [ostatnio chyba PIH
    stwierdził, że kilkadziesiąt % mięsa w badanych hipermarketach nie
    nadawało się do sprzedaży, mogę również porównać np. jakość cytryn z
    mojego osiedlowego sklepiku i hipermarketu] z towarami o cenach
    względnie wysokich - klient nie jest w stanie sprawdzić, na których
    towarach przepłaca, a przepłaca. Oczywiście relatywnie klienci tracą
    najmniej, chyba że dają się uwieść reklamom - w stosunku do klienta
    "winą" hipermarketów jest duża koncentracja sprzedaży, a więc skala w
    jakiej odbywa się "nabieranie" klienta i tak naprawdę FAKTYCZNE
    zawężenie możliwości wyboru statystycznego Kowalskiego - delikatnie
    mówiąc lekko ograniczonego w inteligencji - wykorzystywanie
    "niepełnosprawnych umysłowo" nie jest etyczne. :))

    Flyer


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1