PracaGrupypl.praca.dyskusjePan informatyk przyszedł › Re: Pan informatyk przyszedł
  • Data: 2006-07-23 20:26:37
    Temat: Re: Pan informatyk przyszedł
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Filip Ozimek wrote:

    > To dlaczego tak rzadko się spotyka specjalistów starszych wiekiem w
    > nowszych technologiach? Przecież wystarczy tylko uzupełnić różnice a nie
    > całość. Czyżby kiedyś ucznono gorzej?

    Pracowalem kilka lat w sredniej firmie IT (250 osob). Szefem dzialu
    programistow byl "dziadzio" z siwym wlosem. A do tego wiedzial co
    chlopaki pisza i to dosc dokladnie. Wiem, bo sie czasem zalili.
    Wlasciwie na wszystkich "szefoskich" technicznych stanowiskach byly
    osoby 40+ letnie.

    Mlodzi - owszem, byli swietni - w jednej dziedzienie, w dwoch. ALe jak
    przychodzilo polaczyc czy zorganizowac cos wiekszego, to juz niestetynie
    bylo to na ich mozliwosci.

    > Dzisiejsze nastolatki w ciągu 15 minut znajdą w google jak obsłużyć
    > cli. Albo wybiorą rozwiązanie bez linii komend.

    Gorzej bedzie, jak beda bez netu i nie beda mialy do wyboru -- i
    pozostanie tylko migajacykursor linii komend...

    > Wymagania merytoryczne nie są juz takie ważne. Ilu pracownikow w
    > fabryce czegoś_tam jest inżynierami? Do składania śrubek i pisania
    > kawałkow kodu nie trzeba być wirtuozem.

    Wystarczy byc koderem po technikum. To sie zgadza. Al episzemy tu w
    kontekscie narzekanai "ze mlodzi zabiora starym prace". Owszem, zabiora,
    jesli stary bedzie na poziomie mlodego -- to mlody wygra.

    Zas wybor drogi rozwoju nalezy do czlowieka - chciec to moc.

    > Ale to nie ta skala wielkości. Zapotrzebowanie na osoby prowadzące
    > projekty jest o wiele mniejsze niż klepaczy kodu; ze starej kadry
    > klapaczy zostanie procent najlepszych i doświadczonych, reszta pójdzie w
    > odstawkę.

    No coz, tusie nei zgadzam. Ale sie na wzajem nie przekonamy...

    > Tak jak napisałem, nie dla każdego wyjadacza znajdzie się miejsce. Są
    > potrzebni, ale młodzi nadrobią swoje braki po nocach.

    Albo nie nadrobia... ;)

    --
    Kami-no kodomotachi-wa mina odoru i inne ksiazki http://tiny.pl/gn6m