PracaGrupypl.praca.dyskusjePan informatyk przyszedł › Re: Pan informatyk przyszedł
    From: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pan informatyk przyszedł
    Date: Sun, 23 Jul 2006 20:45:13 +0200

    Hikikomori San napisał(a):

    > Oj byzydura. Ktos kto ma obeznanie ze starszymi technologiami łyknie i
    > nowsze tchnologie, chocbydlatego,z e bedzie musial sie nauczyc tylko
    > roznic a nie calosci. Po za tym "wsparcie wiedzy" jest bardzo pomocne.

    To dlaczego tak rzadko się spotyka specjalistów starszych wiekiem w
    nowszych technologiach? Przecież wystarczy tylko uzupełnić różnice a nie
    całość. Czyżby kiedyś ucznono gorzej?

    > Przyklad: Dzisiejsze nastolatki swietnie radza sobie z windowsem i w
    > ogole sa hakierami ze hoho. Do czasu, az trzeba uzyc linii komend czy
    > zrobic cokolwiek "czego nie bylo w windowsie".

    Dzisiejsze nastolatki w ciągu 15 minut znajdą w google jak obsłużyć
    cli. Albo wybiorą rozwiązanie bez linii komend.

    > No to sie zdecydujcie, czychodzi wam o wymagania finansowe niskie u
    > niedoswiadczonych programistow, czy o wymagania merytoryczne z zakresu
    > wiedzy.

    Wymagania merytoryczne nie są juz takie ważne. Ilu pracownikow w
    fabryce czegoś_tam jest inżynierami? Do składania śrubek i pisania
    kawałkow kodu nie trzeba być wirtuozem.

    > I juz widze jak mlokos po studiach poprowadzi jakikolwiek wiekszy
    > projekt informatyczny i nie bedzi eobsuwy totalnej. Sorki, na stidiach
    > nie ucza _doświadczenia_. Taki młokos nie jest w stanie poprawnie
    > wycenic projektu, oszacowac ile zajmie stworzenie systemu, wdrozenie.

    Ale to nie ta skala wielkości. Zapotrzebowanie na osoby prowadzące
    projekty jest o wiele mniejsze niż klepaczy kodu; ze starej kadry
    klapaczy zostanie procent najlepszych i doświadczonych, reszta pójdzie w
    odstawkę.

    > A jak nie bedzie starych wyjadaczy, to nie bedzi esi emial od kogo tego
    > nauczyc.

    Tak jak napisałem, nie dla każdego wyjadacza znajdzie się miejsce. Są
    potrzebni, ale młodzi nadrobią swoje braki po nocach.

    --
    Filip.