PracaGrupypl.praca.dyskusjePan informatyk przyszedł › Re: Pan informatyk przyszedł
  • Data: 2006-07-23 18:54:54
    Temat: Re: Pan informatyk przyszedł
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

    CZYŚCIWO napisał(a):

    > Miałem okazje przez pare lat obserwować wyniki w nauce studentów w przedziale od
    > 19 do 50 lat.
    > 90% osób z przedziału 19-25 lat nie przeszło 1 roku.
    > 100% osób z przedziału 35-50 przeszło do końca.

    Ale tutaj działają także inne mechanizmy. 19-latek wie, że jak nie uda
    mu się dziś, to za rok lub gdzie indziej. 50-latek wie, że musi zrobić
    to jak najszybciej bo inaczej wypadnie bezpowrotnie. Dodatkowo: często
    zdarza się tak, że dany rocznik na uczelni tworzą osoby które dostały
    się tam przypadkowo (podczas rekrutacji miały za mało punktów i dostały
    się na kierunek drugiego wyboru) co powoduje że stosunkowo nieliczny
    procent 'na prawde wie czego chce' i ma ku temu predyspozycje (np. na
    kierunek bibliotekoznastwo dostają się osoby króre tylko widziały
    widziały książki w telewizji; albo na kierunki informatyczne osoby z
    dobrymi ocenami i miernym doświadczeniem matematyczno-myślowym)
    Jeśli ktoś w wielu 30-40 lat zaczyna studiować, to musi być świadomy
    swoich możliwości oraz być dostatecznie dobrze zmotywowany; nie robi
    tego dla tego, że wszyscy po maturze idą na studia.
    Te dwie próbki są sobie nierówne i nie można wyciągać prostych wniosków
    na podstawie ich zachowań. Uważasz, że jeśli wybierzesz losowo 50 osób
    na studentów z dzisiejszych abiturientów ( :-) i 50 studentów spośród
    przechodniów z wykształceniem średnim w wieku 30-50 lat to ci drudzy
    będą mieli lepsze wyniki?

    --
    Filip.