PracaGrupypl.praca.dyskusjePIEPRZONY KRAJ! - TRZEBA UCIEKAC !!!!!!!!!!Re: PIEPRZONY KRAJ! - TRZEBA UCIEKAC !!!!!!!!!!
  • Data: 2002-12-06 15:34:31
    Temat: Re: PIEPRZONY KRAJ! - TRZEBA UCIEKAC !!!!!!!!!!
    Od: "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Shrek" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:Xns92DC5972F9BFBShrek@127.0.0.1...
    > Dnia 06 gru 2002, Adam Płaszczyca <_...@i...pl> zapodal(a):
    >
    > Spoko. Ja samochodu nie mam a jakos nie wyobrazam sobi przezycia za 500
    > zl. Moze od czynszu tez placimy akcyze? Albo od wynajmu mieszkania?

    A nie?? W pradzei jest akcyza, w papierosach, samochodach, perfumach,
    alkoholu itd.
    No i oczywiscie w paliwie, a cena paliwa wplywa na ceny transportu ktory z
    kolei wplywa na koncowe ceny w sklepach i cenach mieszkan(maszyny budowlane)

    > I przynosza efekty po kilkunastu latach. Jak chcesz do tego przekonac
    > ludzi. Sluchacjcie od dzis zabieramy wam wszystkie przywileje i obnizamy
    > podatki. Pewnie jakas czesc z was umze z glodu, zle za to za 15 lat bedzie
    > dobrze?

    Moze nie robili tego gwaltownie?? Jezeli opuscisz podatek o punkt to jasne
    jest ze na efekty bedzie trzeba dluzej czyekac niz bys obnizyl o dwa czy 15.

    > Hiszpania, w duzej mierze zyje z turystyki. Jak chcesz porownywac Polske
    > do USA? Nie ta skala nie ta kultura polityczna (dwie partje zamiast 50, z
    > ktorych wiekszosc istnieje 1 kadencje), poza tym jakos nie slyszalem, zeby
    > pol swiata uzywalo zlotowek. Irlandia to najlepszy przyklad. Ale zaraz, na
    > twojej liscie zadan realizowanych przez panstwo nie widze edukacji.

    No Irlandia dostala duzo forsy z budzetu UE i dobrze go wykorzystala, a
    edukacja powinna byc finansowana z pozyczek pobierancyh przez obywateli ze
    specjalnego funduszu wspieranego przez pasntwo(wyjdzie o wiele taniej), po
    czym pozyczki te powinny byc oddawane powiedzmy po 30-tce, bo niby dlaczego
    biedni maja finansowac nauke bogatym(a tak jest)

    > Juz pisalem wyzej. Zauwaz, ze przez ten czas Ameryka tez sie dorobila
    > swojego Keynsa.

    No wlasnei dlugo jego dlugi splacali i splacaja nadal.

    >Jak juz chcesz porownywac USA z Polska, to porownaj obecna
    > Polske do USA z lat 20 wtedy mielismy podobny poziom rozwoju
    > gospodarczego.

    No comment. Nie doszlismy nawet do tego. Poza tym inne byly uwarunkowania
    ekonomiczne(postep technologiczny, stratyfikacja, roznicie w dobrobycie
    krajow)