PracaGrupypl.praca.dyskusjePIEPRZONY KRAJ! - TRZEBA UCIEKAC !!!!!!!!!! › Re: PIEPRZONY KRAJ! - TRZEBA UCIEKAC !!!!!!!!!!
  • Data: 2002-12-07 01:30:16
    Temat: Re: PIEPRZONY KRAJ! - TRZEBA UCIEKAC !!!!!!!!!!
    Od: Shrek <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 06 gru 2002, Adam Płaszczyca <_...@i...pl> zapodal(a):

    > A czemu nie pogłówny? Zastanów się przez chwile i powiedz dlaczego
    > jest on taki zły? Bo dla mnie pogłówny + katastralny to najuczciwsze
    > rozwiązanie. Każda osoba jest równa wobec państwa i za usługi jakie
    > państwo jej świadczy powinna płacić tyle samo, bo te usługi sa takie
    > same. Państwo chroni też mająte(własność) obywateli. Im większy
    > majątek, tym więcej kosztuje jego ochrona - i stąd podatek
    > katastralny.

    Na dzien dobry, bo to utopia. Jak chcesz sciagnac podatek od ludzi, ktorzy
    nic nie maja? Po drugie, panstowo nigdy nie oferowalo i nigdy oferowac nie
    bedzie rownych korzysci. Chocby ze wzgledu na to, ze w Warszawie do metra
    sie doplaca z budzetu a w Poznaniu, Krawkowie ani w Zalesiu Gornym nie.
    Jak chcesz podatku linniowego to masz we mnie sprzymoierzenca. W poglownym
    nie.

    > Jak nie mają, to do roboty. Niech zarobią.

    A jak pracy nie ma to co? Moze i powiesz, ze we wsi pod Slupskiem da sie
    znalezc. Powiesz, ze kazdy moze sie przeprowadzic. No i widzisz. Nie kazdy
    jest tak przebojaowy jak ty (? moze po prostu miales farta, zastanow sie.)
    Ja np. mimo, ze uwazam sie za czlowieka energicznego i w miare pewnego
    siebien nie wyjechalbym do USA w ciemno. Mysle, ze to adekwatne
    podrownanie do czlowieka z bylego PGRu.

    > I od studentów - a czemu
    > nie?

    Gdzies stawiales za przyklad Irlandie. Powiedz mi, sciagaja poglowne od
    studentow?

    Jeszcze raz sie pytam, w ktorym z karajow, w ktorym chcialbys mieszkac
    istnieje podatek poglowny. A moze my Polacy jestesmy madrzejsi niz reszta
    swiata?

    > Państwową? Jak najbardziej. Prywatna już obecnie jest tańsza i
    > bardzioej wydajna.

    Z punktu widzenia ekonomii masz racje.

    > To, czy leżeć, czy nie, to jest zarządca drogi. Od tego, czy leczyć,
    > czy nie, jest on lub jego ubezpieczalnia.

    Rozumiem, ze jakby go nie bylo stac na ubezpieczenie, tobys go zostawil. O
    co chodzi z tym lezec. Chodzi ci o lezenie na poboczu?

    > Pomyśl chwilę - jeżeli nagle znika podatek ukryty w towarach i
    > isługach, to okazuje się, że owe towary tanieją. Nagle wybudowanie
    > mieszkania staje sie, powiedzmy 50% tańsze.

    pozumiem, ze jak zniesiemy akcyze z benzyny to nagle za 500 zl miesiecznie
    da sie utrzymac i kupic, albo wynajac mieszkanie. No coz ja az tak naiwny
    nie jestem.

    > Właściciel mieszkania też
    > ma o 50% mniej wydatków. To teraz zauważ, że czynsz też zmleje. Bo
    > jeżeli nie, to ktoś inny zaoferuje Ci mieszkanie taniej i ty sie tam
    > przeprowadzisz.

    j.w. Oplata za wynajecie mieszkania jest zalezna od ceny mieszkan na
    rynku. Zaden wlasciciel nie wynajmie, p9onizej ceny, ktora gwarantuje mu
    zwrot kosztow zakupu mieszkania w logicznym czasie. Mieszkanie jest
    towarem, tak jak praca i wszystkie inne dobra.

    > Nie po 15 latach. Po kilku miesiącach.

    Mozesz dac jakis przyklad?

    > Bo nie ma być to zadanie państwa. Każdy kowalem własnego losu.

    Co nie jest zadaniem panstwa? To chyba nie jest odpowiedz na to pytanie.
    Zgadzam sie, ze Irlandia jest przykladem do nasladowania, ale ty
    proponujesz wprowadzenie poglownego od studentow. To chyba inaczej niz w
    Irlandi. Pozatym tam chyba sie jakos dotuje edukacje. W twoich planach
    budzetu tego nie zauwazylem. Badz konsekwentny.

    > No i? Czy gdyby Ameryka tak chroniła swoich obywateli, to byłaby
    > teraz potęgą?

    Jak chronila? Chodzi ci o zwiazki zawodowe? Popieram cie, ale Keyns
    zakladal dosc daleka ingerencje panstwa w ekonomie. I co Ameyka dalej jest
    najsilniejsza. Chyba rzad w latach wielkiego kryzysu karmil bezrobotnych.
    Wiedzial co robi. Taka ilosc zdesperowanych ludzi, moze zniszczyc znacznie
    lepiej rozwiniete panstowo niz Polska. We Francji rocznica rewolucj9i jest
    nawet swietem panstwowym. Mysle, ze rocznica rewolucji w Polsce nie byla
    by tak swietowana.

    > Nie ma. Trzeba wyjechać. Nie chce się? Dobrze., Ale moich dutków brać
    > to też mi się nei chce dawać.

    Przeciez ci ludzie nigdzie nie pojada. Nikt ich nie nauczyl jak to zrobic,
    a sami nie potrafia. Jak juz mowilem, dla nich to tak odlegla abstrakacja
    jak dla mnie wyjazd do USA w ciemno. Moze jestem slaby. Ale takie sa
    fakty. Ich nie przeskoczysz.

    Pozdr. Shrek.