PracaGrupypl.praca.dyskusjeOgłoszenia w prasie › Re: Ogłoszenia w prasie- wyszlo dluuugie
  • Data: 2005-08-09 08:58:47
    Temat: Re: Ogłoszenia w prasie- wyszlo dluuugie
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Michał" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:dd4teh$hnd$1@news.onet.pl...

    > Czyli masz gotową tezę, że robiłem to niewłaściwie "i czego w ogóle ja
    > jeszcze chcę?" i oczekujesz, że Ci napiszę tak?

    Ja Ciebie kompletnie nie znam, więc nie formułuję ani tez, ani tym bardziej
    dogmatów. W mojej branży "spekulowanie na temat" to pierwszy stopień do
    piekła. Wiarygodna informacja jest narzędziem.

    Dopisuję do listy, sformułowanej przez Bremse punkt od siebie, bo to, co
    napisał, to po zamianie pytań we wskazówki całkiem nielichy algorytm
    postępowania przy szukaniu pracy.

    > Pewnie, że jak szuka się pracy pierwszy raz, to nie robi się tego tak
    > dobrze jak wizycie na kilku rozmowach. Ja też popełniałem błędy w
    > szukaniu pracy i nadal je popełniam. Mam nadzieje że mniej. Nie oczekuj
    > jednak, że powiem że robię wszystko najlepiej, a Ty mnie z satysfakcją
    > naprostujesz.

    Każdy popełnia. A satysfakcję owszem miałbym, gdyby się okzało, że po
    naprostowaniu Twoje metody poszukiwania pracy stały się bardziej skuteczne.
    To byłaby moja satysfakcja.

    > Jest też dla mnie oczywiste, że osoby które pracę mają będą na rynek
    > pracy patrzeć nieco optymistyczniej niż te które jej nie mają.
    Optymistycznie? A po co? Z bibli optymisty: "wiara przenosi góry", "chcieć
    to móc" i inne sraty taty. Z bibli pesymisty: "jeśli Ci na czymś szczególnie
    zależy, to popełniasz więcej błędów i Twoje starania tylko pogarszają
    sprawę". Więc może znaleźć złoty środek i patrzeć na rynek pracy
    pragmatycznie? Pragmatycznie znaczy: dowiedzieć się, zinterpretować,
    wyciągnąć wnioski, znaleźć metodę, szukać, zweryfikować wnioski,
    zweryfikować metodę, szukać ... znaleźć pracę.

    > Nie zgadzam się jednak, gdy piszę że jest trudno znaleźć pracę, a ktoś
    > mi zarzuca nieudolność, lenistwo i kłamstowo, jako argument podaje
    > jedynie: "Jak to nie można znaleźć pracy! Przecież JA mam pracę!"
    j.w. odnośnie "Algorytmu Bremse".

    pozdr.
    m,.