PracaGrupypl.praca.dyskusjeOgłoszenia w prasie › Re: Ogłoszenia w prasie
  • Data: 2005-08-09 14:30:06
    Temat: Re: Ogłoszenia w prasie
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Immona" <c.oleszkiewicz@w_ytnij.zpds.com.pl> napisał w
    wiadomości news:ddab5a$212$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Ze szkola uczy "szlachetnego" cierpietnictwa i upajania sie byciem ofiara,
    > to sie zgadzam. Program jezyka polskiego to propagandowka wglebiajaca sie
    > literacko trzeciorzedne rzeczy, o ile tylko byly dostatecznie
    cierpietnicze.
    > Klimat "wszyscy sie sprzysiegli przeciwko niewinnemu, ktory cierpi i nic
    nie
    > moze z tym zrobic" jest kontemplowany systematycznie przez kilka lat
    > edukacji. I to bynajmniej nie w kontekscie, gdzie mialoby to jakis wyzszy
    > sens.
    Nie wiem, jak w gimnazjach i szkołach ponadpostawowych, ale w podstawówkach
    jest już chyba lepiej. Moja szacowna rodzicielka (nauczycielka j. polskiego)
    od lat wdraża w swojej szkole nowatorskie programy nauczania, gdzie zamiast
    samotnego Kordiana w rozterkach jest Tomek Sawyer i jego dziecięco-męska
    przyjaźń z Huckiem. Nikt mi nie wmówi, że Twain ze swoim
    prześmiewczo-ironicznym soczystym językiem jest gorszy od takiego np.
    Słonimskiego, koma trzy.

    Co do edukacji w szkole średniej, to fakt - w przypadku większości pozycji
    literatury pięknej, jaką poznałem w szk. średniej na pytanie: "co autor miał
    na myśli" regulaminową odpowiedzią było: wojna. Przejechałem się dopiero
    bodajże na Kasprowiczu, którego opis zgniłego drzewa wcale nie był metaforą
    (trudne słowo) krajobrazu po piętnastej wojnie światowej. Żeby być
    całkowicie uczciwym i dla tych, co być może mnie kojarzą po nazwisku: nie
    był w tym ani krzty winy mojej wspaniałej nauczycielki j.polskiego, Pani
    Iwony Gierszal, której do dziś dziękuję za rozbudzenie zainteresowania
    klasyką literatury.

    > To zadanie rodziny.
    Ale wiesz, tu znowu mamy błędne koło, które rodzi konieczność zaleczania
    choroby a nie przyczyn. Niewyedukowani rodzice nie wyedukują dzieci bo są
    niewyedukowani. Można to nazwać socjopatycznym, dziedzicznym analfabetyzmem.
    Rzadko kiedy uczeń przerasta tu mistrza (głupią mamę i głupiego tatę).

    > Polska szkola jest IMHO na takim poziomie (biorac
    > srednia z calosci, bo pozytywne wyjatki zdarzaja sie) ze by mogla tylko
    > zepsuc i to niezaleznie od tego, wedle ktorej opcji swiatopogladowej by
    > miala nauczac. Narazanie ucznia na zazenowanie wystepem nauczyciela to
    cos,
    > czego nalezy unikac, a to sie zwykle wlasnie tak konczy.
    Ale to znowu konieczność pracy u podstaw. Wyeliminować zażenowanie
    nauczyciela, po to żeby nie żenować ucznia, po to, by ten za X lat nie
    żenował się na pytanie swojego dziecka "tato, mamo, skąd się wziąłem?".

> [...]
    > polecenia. Dyscyplina nie jest zla i nie jestem zwolennikiem "burdelu",
    ale
    > da sie nie poswiecajac dyscypliny oddac wiecej w rece dzieci - chocby
    dajac
    > wiecej zadan w grupach, gdzie grupa musi sie w swoim obrebie dogadac,
    > zaprezentowac potem w formie prezentacji wynik swojej pracy, a oceny nie
    > dostaja jednostki, tylko kazda jednostka z grupy te sama - grupowa. Albo
    > jeszcze dac grupom kilka zadan do wyboru i kazda wybierze, ktore chce
    > wykonywac, przy czym rozne zadania maja rozna punktacje, na zasadzie:
    mozna
    > wziac latwe i miec lekka reka 50 punktow, ale nie wiecej, mozna wziac
    trudne
    > i pokusic sie o 80 ryzykujac, ze sie dostanie tylko 20. Grupa musi sie
    > dogadac, co bierze, oceniajac swoje zbiorowe umiejetnosci i zadeklarowac
    > nauczycielowi. Serio - wlasnie takie rzeczy w wieku 7 lat cwiczylam. I
    bylo
    > to - zeby wrocic do tematu - jakies tam przygotowanie do konkurencji na
    > rynku.
    Hmmm, nie wiem. To jak nauczanie dorosłych. Rękawicy ni wątku nie podejmuję,
    bo czuję się za mały, aby dyskutować na ten temat.

    > [rozne sensacje ciach]
    pięknie to podsumowałaś :D

    > Od lat (ok.7-8) nie ogladam TV. Radia tez prawie nie slucham, mam alergie
    na
    > mizdrzenie sie do sluchacza i wesolkowatosc.
    Dla Szwedów np. telewizor to przedmiot codziennego szpanu. Trzyma się to to
    (najlepiej stare i popsute) w szafce zamykanej na drzwiczki. Kiedy
    przychodzą goście, niby przypadkiem uchyla się szafkę, w której widnieje
    zakurzone telepudło, a na pytania odpowiada się z politowaniem ,
    demonstrując tym samym pogardę dla zachodniej kultury małoobrazkowej. A na
    serio i odnosząc się do dalszej części wątku, to ...

    > Serdecznie polecam, skoro
    > tak Cie to wszystko rusza i naraza na wzrost cisnienia. Nie zauwazylam
    > zadnych negatywnych skutkow niewiedzy o wydarzeniach politycznych,
    > skandalicznych i katastroficznych dla mojego zycia, a chyba takie
    negatywne
    > emocjonowanie sie jak Ty uprawiasz nie jest zdrowe dla czlowieka (w sensie
    > czysto medycznym).

    ... to co się dzieje wokoło to moja wielka pasja. Śmieszy mnie to często,
    często żenuje, często bawi do rozpuku. Rzadko wkurza; szkoda życia na to.

    pozdrawiam
    m.