PracaGrupypl.praca.dyskusjeObiecanki cacanki... › Re: Obiecanki cacanki...
  • Data: 2009-06-25 01:48:34
    Temat: Re: Obiecanki cacanki...
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:a0okx503xjw6$.aaxy3hwrq1v8.dlg@40tude.net...

    > I już?
    > Przestań Jackare.
    > Wzywa się do zapłaty przeterminowanej a nie z chwilą wystawiania rachunku
    > top w dodatku że jako załącznik chcesz wysłać przedmiotowy rachunek.
    > Może tepsa tez będzie tak robiła że zamiast rachunków/faktur od razu
    > będzie
    > wysyłać przedsądowe wezwanie do zapłaty? :)))
    (....)
    > Już to tłumaczyłem, ale masz problem ze zrozumieniem. Zaliczkę na podatek
    > dochodowy pobiera i doprowadza płatnik z CHWILĄ wypłaty wynagrodzenia -
    > wówczas powstaje obowiązek podatkowy.
    No OK. Nie otrzymał, ale wystawi rachunek i powinien z tego tytułu otrzymać.
    W porządku - nie dyskutuję z tym. Co do rachunku, zgodne bodajże z którymś z
    artykułów KC jest zamieszczenie informacji na rachunku że jest on
    jednocześnie ostatecznym wezwaniem do zapłaty należności i wiele firm taką
    adnotację zamieszcza.

    > z czego ma wynikać obowiązek porania zaliczki? W jakiej wysokości ma to
    > być
    > zaliczka? Wróżysz z fusów czy szklanej kuli?

    Jak wyzej, nie spieram się. Znasz tą procedurę lepiej

    > zostanie przestępca z racji nie odprowadzenia zaliczki w CHWILI OBECNEJ.
    > Ten Twój może po prostu wypłacił CI wynagrodzenie a nie odprowadził
    > zaliczki - to zmieniłoby postać rzeczy diametralnie.

    Tak jak piszesz. Wypłacał załodze wynagrodzenie a nie odprowadzał zaliczek
    na PIT.

    Za opóźnienie w płaceniu składek tracę uprawnienie do zasiłku chorobowego.
    Nie jest to rodzaj kary, w dodatku działającej z automatu? Mój kolega miał
    jakieś bardzo stare zaległości z tytułu zobowiązań wobec ZUS. Sprawa trafiła
    do sądu. Pech chciał że się tan mój kumpel spóźnił na rozprawę 4 godziny.
    Wyrok został wydany zaocznie. Egzekucja z majątku. Jest kara ? Jest. Wiadomo
    że nie przychodzi pani z ZUS i nie nakłada mandatu, ale to taki skrót
    myślowy. Pnadto jeżeli PIP uznałby że pomiędzy stronami zawiązał się
    stosunek pracy, to zdaje się że ten "pracodawca" byłby po terminach
    wszystkich zobowiązań.
    --
    Jackare