PracaGrupypl.praca.dyskusjeObiecanki cacanki... › Re: Obiecanki cacanki...
  • Data: 2009-06-25 12:33:13
    Temat: Re: Obiecanki cacanki...
    Od: Herald <h...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 25 Jun 2009 03:48:34 +0200, Jackare napisał(a):

    > No OK. Nie otrzymał, ale wystawi rachunek i powinien z tego tytułu otrzymać.

    Jak wystawi rachunek i otrzyma z tego tytułu wynagrodzenie to z tym dniem
    (wypłaty wynagrodzenia) powstanie obowiązek naliczenia zaliczki na
    podatek, składek na ZUS i późniejsze ich odprowadzenie.
    jak wystawi rachunek dzisiaj, tj. 26-06-2009r i wypłacone mu zostanie to
    wynagrodzenie dzisiaj również - wtedy płatnik będzie musiał zaliczkę
    wpłacić do 20 lipca, a składki ZUS wpłacić do 15 lipca, z wykazaniem tych
    składek w deklaracjach za czerwiec.

    > W porządku - nie dyskutuję z tym. Co do rachunku, zgodne bodajże z którymś z
    > artykułów KC jest zamieszczenie informacji na rachunku że jest on
    > jednocześnie ostatecznym wezwaniem do zapłaty należności i wiele firm taką
    > adnotację zamieszcza.

    Z tymi klauzulami to ... bez sęsu :)

    > Tak jak piszesz. Wypłacał załodze wynagrodzenie a nie odprowadzał zaliczek
    > na PIT.

    No widzisz. To jest inny przypadek niż tutaj.

    > Za opóźnienie w płaceniu składek tracę uprawnienie do zasiłku chorobowego.

    Nie prawda.
    Nie ważne jest czy płatnik odprowadził składki (przecież może mieć zatory
    płatnicze) - istotny jest okres obowiązkowemu podleganiu pod ubezpieczenie
    chorobowe. W przypadku pracownika jest to króciutki okres ;)

    > Nie jest to rodzaj kary, w dodatku działającej z automatu?

    Nie, bo takie coś jak opisujesz nie ma zastosowania i jest niezgodne z
    prawem.

    > Mój kolega miał jakieś bardzo stare zaległości z tytułu zobowiązań wobec
    > ZUS. Sprawa trafiła do sądu. Pech chciał że się tan mój kumpel spóźnił
    > na rozprawę 4 godziny. Wyrok został wydany zaocznie. Egzekucja z majątku.
    > Jest kara ? Jest.

    Kara?
    Hmmm.... dostał odsiadkę?
    Czy wyrok nakazał mu ZAPŁATĘ ZALEGŁYCH SKŁADEK z należnymi odsetkami?
    Nie wydaje mi się aby 'dowalono' mu grzywnę.
    A koszty sądowe że mu doszły .. .jego wina. Mógł przecież sam wystąpić do
    ZUSu o układ ratalny. Prócz oszczędności na kosztach sądowych, kosztach
    egzekucji (zakładam że będą, bo gdyby kolega wykazał dobra wolę to
    spłacałby w ratach), to zatrzymałby wtedy się naliczanie odsetek
    podatkowych z dniem złożenia wniosku o układ ratalny. Kwestia że ZUS będzie
    wniosek rozpatrywał 3-4-6 miesięcy - nie ma znaczenia - naliczanie odsetek
    stanęłoby w tym dniu w którym złożył ten wniosek.
    Oczywiście są obostrzenia do UR - np. w przypadku gdy są pracownicy - przed
    zawarciem Umowy o Układ Ratalny trzeba spłacić składki w części
    finansowanej przez ubezpieczonych - dopiero reszta idzie na raty.

    > Pnadto jeżeli PIP uznałby że pomiędzy stronami zawiązał się stosunek
    > pracy,

    PIP posiada kompetencję Sądów Pracy?

    > to zdaje się że ten "pracodawca" byłby po terminach wszystkich zobowiązań.

    Hmmm .. co zrobi pracodawca który ma pustą kasę i nie jest w stanie
    wypłacić do 10 czerwca wynagrodzenia za pracę za przepracowany maj?
    Opóźnił wypłatę i wypłacił wynagrodzenie 1 lipca .... czy za 'czerwiec" ma
    zapłacić zaliczki na podatek i składki na ZUS?
    Odpowiedz jest oczywista - nie.
    Po odbiciu się od dna, wypłaca wynagrodzenie za czerwiec juz w terminie -
    ustawowego 10 lipca.
    Dopiero za miesiąc lipiec (chwila wypłaty wynagrodzeń) naliczy i pobierze
    zaliczkę na podatek dochodowy i składki na ZUS (fizycznie to będą więc
    dwumiesięczne wielkości).

    Udffff - mam nadzieję żę teraz to już będzie jasne ;)