PracaGrupypl.praca.dyskusjeObiecanki cacanki... › Re: Obiecanki cacanki...
    From: Herald <h...@o...eu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Obiecanki cacanki...
    Date: Wed, 24 Jun 2009 12:43:21 +0200

    Dnia Wed, 24 Jun 2009 12:21:34 +0200, Jackare napisał(a):

    > Na twoim miejscu nie bawiłbym się w dyskusje i spory o argumenty z tym
    > "pracodawcą" tylko napisał wezwanie do zapłaty

    Wszystko ładnie pięknie, tylko na podstawie czego ma być to wezwanie do
    zapłaty, skoro on w ogóle nie wystawił rachunku za maj?
    Ponadto, co prawda umowa (zlecenie,dzieło) może być ustna, jednak w
    przypadku sporów jest ogromny problem dowodowy. A w tej sytuacji właśnie to
    występuje :(

    > Napisać że w przypadku niewywiązania się strony ze zobowiązań sprawa
    > zostanie oddana do PIP, sądu, Urzędu Skarbowego i ZUS

    Z tymi dwoma instytucjami przesadziłeś. Dlaczego - napisałem w poprzednim
    poście.

    > Zażądaj także wydania wszystkich związanych z wykonaniem umowy dokumentów,
    > zwłaszcza deklaracji PIT

    PIT to nie deklaracja :)
    Wiesz, obowiązek wydania informacji rocznej o dochodach mówi że ma być do
    15 dnia następnego po miesiącu w którym pobrano ostania zaliczkę na podatek
    dochodowy. Ale ten 'pracodawca" ma proste wytłumaczenie - "mam czas do
    lutego następnego roku, ponieważ nie wykluczam możliwości zawarcia kolejnej
    umowy z tym panem".
    Ponadto, podatek potrąca się i odprowadza od WYPŁACONYCH dochodów a nie
    takich co "mają być wypłacone" - stosuje się tutaj metodę kasową a nie
    memoriałową :)

    > i dokumentów dla ZUS w PEŁNEJ WYSOKOŚCI zgodnej z Twoim wynagrodzeniem.

    Znowu to samo ... przecież nie otrzymał żądnego wynagrodzenia więc z czego
    ma wynikać obowiązek odprowadzenia składki na ZUS?
    przecież w takim przypadku jeżeli Negatyw został zgłoszony do ZUS, to za
    niego poleciał pusty (czytaj zerowy) raport imienny RCA.

    > Niech widzą że nie żartujesz.

    jeżeli postąpi według Twojego schematu to będą mieć niezły ubaw :)

    > Pracodawcy grozi m.in:
    > - kontrola i kara z PIP

    No tak.

    > - sprawa _karna_ z powództwa US za okradanie państwa z należności
    > podatkowych (okrada i Ciebie i państwo)

    Rozwiń swa błyskotliwa myśl - będzie interesująca zapewne :))))

    > - kara z ZUS

    Wow pojechałeś po bandzie i to bez trzymanki :)))))))))))))))