PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca państwowa czy prywatna - rozważaniaRe: OFE było Praca państwowa czy prywatna - rozważania
  • Data: 2009-03-23 16:56:24
    Temat: Re: OFE było Praca państwowa czy prywatna - rozważania
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Emka pisze:
    > Tak przy okazji - czy można się NIE ubezpieczać w OFE (II filar) i
    > zdecydować się na 100% ubezpieczenia w ZUS, czy raczej nie jest to możliwe?

    Niektórzy obowiązkowo:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/OFE

    > Jakoś mi się dziwnym wydaje zmuszanie społeczeństwa do przekazywania
    > części składek do instytucji prywatnych, które wprawdzie mogą
    > zainwestować te składki z głową i oddać nam po latach z nawiązką, ale
    > mogą też zbankrutować czy w najlepszym przypadku dość mocno podupaść, co
    > widać na przykładach obecnej nikłej wartości aktywów towarzystw
    > ubezpieczeniowych.
    > Jak to jest?

    Od pilnowania OFE (a raczej tego, czy inwestują "z głową" :)) jest:
    http://www.knf.gov.pl/
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Komisja_Nadzoru_Finanso
    wego
    Co do bankructwa, może tu:
    http://www.knf.gov.pl/dane_wspolne/Kontakt_dla_dzien
    nikarzy.html
    Łukasz Dajnowicz (rynek kapitałowy, ubezpieczenia, system emerytalny,
    funkcjonowanie KNF)
    tel.: (+48 22) 33-26-622

    Pozdrawiam
    Piotr