PracaGrupypl.praca.dyskusjeO Adamie i nie tylkoRe: O Adamie i nie tylko
    From: Roman <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: O Adamie i nie tylko
    Date: Sun, 15 Dec 2002 23:24:41 +0100
    Sender: r...@o...pl@pf151.torun.cvx.ppp.tpnet.pl

    >Ależ zalkeży.
    Z tego by wynikalo ze nie istnieje nic obiektywnie. Czy tak Pan uwaza?

    >W tym wypadku badamu kolor obiektu. Prosze zauważyć, że
    >słowo 'kolor' oznacza nic innego niz 'jak postrzega dany obiekt
    >czlowiek'.

    Od tysiacleci rzeczywiscie ludzie postrzegali kolor nie rozrozniajac, czy jest to
    barwa mieszana, czy barwa spektralna.
    Pojecie barwy spektralnej jest wynikiem rozwoju naszej nauki.
    Ona precyzyjnie przypisuje nazwe koloru do dlugosci fali optycznej emitowanej
    przez obiekt.
    Kolor spektralny naprawde nie zalezy od obserwatora.
    Obiekt promieniuja okreslona dlugoscia fali optycznej i koniec.
    Czy Pan to kwestionuje?

    Barwa mieszana i spektralna moga ale nie musza byc takie same.
    Barwa mieszana zalezy od obserwatora, jest nieprecyzyjna, nie nadaje sie do
    analizy naukowej.
    Barwa spektralna nie zalezy od obserwatora, wynika z wlasciwosci obiektu ktory ja
    emituje. Ma obiektywna wartosc, do ktorej jest przypisana konkretna dlugosc fali
    optycznej.

    Pozdrawiam Roman