PracaGrupypl.praca.dyskusjeO Adamie i nie tylko › Re: O Adamie i nie tylko
  • Data: 2002-12-05 11:12:47
    Temat: Re: O Adamie i nie tylko
    Od: Roman <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Nieprawda. Tak byloby w idealnym spoleczenstwie. Istnienia takowego nie
    stwierdzono.

    Zgadza sie, ale nalezy sie przyblizac do takowego spoleczenstwa a nie oddalac
    :)

    > Raczej anarchia....

    Mozna i tak powiedziec, w koncu anarchia od totalitaryzmu w sesie utylitarnym
    niewiele sie rozni.

    >Niestety maja racje...

    To prosta droga do zwiekszania dysonansu pomiedzy spoleczenstwem idealnym a
    istniejacym.
    Czy zalezy nam na spoleczenstwie jak najgorszm jakosciowo. Mysle o
    spoleczenstwie jako calosci, a nie zatomizowanych jednostek.

    >Jest uzalezniony od wielu czynnikow.

    Oczywiscie ze tak, wymienilem tylko dwa najbardziej ze soba kontrastujace.

    >Nie rozumiem. Chyba, ze chodzi ci o to, ze bezrobotni zrobia sobie
    > rewolucje i zabiora panu A.P i wszystkim, ktorzy maja "za duzo".

    Chodzi mi o sens ogolny. Wszak rewolucja jest skutkiem zbyt dalekiego odejscia
    spoleczenstwa aktualnego od spoleczenstwa idealnego.
    A niestety w czasie rewolucji jest balagan i wszystko jest mozliwe, rowniez to
    ze jej tworcy zgina.
    Wszak najmniej maja do stracenia ludzie biedni. Traca tylko zycie. A w
    dzisiejszych czasach wszedzie (telewizja, prasa) wmawia sie ludziom ze zycie
    czlowieka jest warte niewiele.

    >Nie zawsze prawda. Raz tak jest innym razem nie.

    Kiedy tak, a kiedy nie?

    Pozdrawiam Roman