PracaGrupypl.praca.dyskusjeNowy cesarz na rynku IT › Re: Nowy cesarz na rynku IT
  • Data: 2008-05-02 13:26:06
    Temat: Re: Nowy cesarz na rynku IT
    Od: Paweł Dyda <p...@g...pl.lovespam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia środa, 30 kwietnia 2008 11:14 ugodziła mię strzała
    <fv9d9m$pre$1@opal.icpnet.pl> wystrzelona przez Any User:

    [...]
    > Oczywiście, że dobry. Większa firma, to lepsza jakość usług i ogólnie
    > wyższe standardy.

    Większa firma to większa liczba ścieżek komunikacji (czyli efektywnie
    znacznie gorsza komunikacja) i znacznie rozbudowana biurokracja.
    Jeżeli do tego doda się jeszcze różnice w procesach wewnątrz łączonych
    firm, to ja nie wiem gdzie Ty widzisz wyższe standardy...

    > A do tego dochodzi jeszcze zysk z globalizacji, np. przeniesienie
    > drogich stanowisk pracy do tańszych regionów.

    Tak, to jest teoretyczny zysk. Przy podejściu typu "milion małp w końcu
    napisze dzieła zebrane Szekspira". Niestety ten "zysk" nie uwzględnia
    obniżenia standardów jakościowych (typowe dla "tańszych" regionów) ani
    czegoś takiego jak ryzyko biznesowe (szczególnie popularne kierunki
    outsourcingu są tylko pozornie stabilne politycznie).

    Podsumowując: rozwój firmy poprzez przejmowanie konkurencji jest
    oczywiście możliwy i dość często stosowany, ale nie niesie za sobą
    poprawy jakości produktów i usług, a właśnie jej obniżenie. Po stronie
    plusów są jedynie potencjalnie wyższe obroty i zyski (chociaż z
    efektywnością to już niekoniecznie tak jest, o ile po przejęciu
    konkurenta firma nie dokona "rzezi niewiniątek", tj. nie wywali
    pracowników na zieloną trawkę).

    P.