PracaGrupypl.praca.dyskusjeNieudolny czlonek grupy - problem › Re: Nieudolny czlonek grupy - problem
  • Data: 2005-07-28 07:44:52
    Temat: Re: Nieudolny czlonek grupy - problem
    Od: "Charles Kinbote" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To może jeszcze raz spróbuję wyklarować
    >
    > NIE KRYTYKUJĘ nie wiem jak to nazwać 'zarządzania' (?)
    > (chodzi mi o kwestie związane z obowiązkami w pracy) nic na ten
    > temat nie mówię KRYTYKUJĘ TWARZE co poniektórych grupowiczów
    > (ludzi na świecie w ogóle również) tak jak je postrzegam
    > (pyski, mordy, mówiąc metaforycznie)

    Powiem jeszcze coś, czym niewykluczone mogę sobie zgotować
    niemile przeżyty dzień, bo może wywołać to powszechne
    oburzenie.

    Pewnie niektórzy znają jak najbardziej prawdziwe i jak
    najbardziej ważne zdanie:

    "człowieka nie lubi się za to co robi (2) tylko za to jaki jest (1)"

    otóż moim zdaniem to zdanie tłumaczy pewne że tak powiem dwa
    'polityczne' napięcia w całym naszym społeczeństwie mz
    są dwie opcje, które również w tym wątku doszły do
    głosu, (np opozycja Immona(2)-Ja(1)) w bardzo subtelnej
    wersji ze strony Immony

    zwykle ludzie (chyba) uważają że człowiek jest mniej
    więcej tyle wart (np dla firmy) ile robi (2)

    dla mnie człowiek jest tyle wart - jaki jest (1)
    (mowiac niegramatycznie)

    O tym, że człowieka lubi się za to jaki jest przypominają nam
    artysci (1), np możesz lubić/kochać złodzieja jak de Niro
    w "Gorączce", albo mordercę jak "Leon" albo Martina Edena
    albo profesora Pnina itp, słowem lubisz człowieka za jego TWARZ

    (2) nie wiem kto byłby tym antyodpowiednikiem artystów ale
    skądś bierze się (np w mojej ciotce) odwrotna postawa
    człowieka szanuje się za to co robi, np poszanowanie dla
    pana prezydenta, dla pana posła, dla pana biznesmena dla pana
    szefa projektu (pominąwszy to że mogą to być wierutne małpy)
    oraz wygląda na to wiąrząca się z tym sciśle nienawiść
    do 'złodzieja' 'bezdomnego' itp (przynajmniej tak mi się
    wydaje)

    Nie twierdzę tutaj bynajmniej że nie należy nic robić
    to że człowiek jest mądrzejszy od małpy nie wyklucza
    bynajmniej że nie będzie lepiej pracował. <- napisałem
    to zastrzeżenie na wypadek ewentualnych napaści,

    nie gwarantuję, że wdam się w ewentualną polemikę
    bo czuję się słabo

    pzdr TK