PracaGrupypl.praca.dyskusjeNa czyje rece nalezy przeslac gratulacje... › Re: Na czyje rece nalezy przeslac gratulacje...
  • Data: 2004-07-07 23:07:31
    Temat: Re: Na czyje rece nalezy przeslac gratulacje...
    Od: DT <d...@A...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 5 Jul 2004 11:41:14 +0200, Tomasz Brzeziński
    <s...@p...onet.pl> wrote:

    >A ja z dziką radością patrzę na wishful thinking pracodawców, którzy
    >uważają, że skoro jest wysokie bezrobocie, wykonujący _społecznie_ swoją
    >pracę moderatorzy powinni całować ich po rękach za to, że raczyli wysłać
    >ogłoszenie.

    Tak jak próbowałem już poprzednio udowadniać - zupełnie rozdzielną
    sprawą powinna być jakość świadczonej pracy, a wysokość wynagrodzenia.
    Świadczenie jakiejkolwiek pracy powinno być rzetelne. Nie można
    uzależniać jakości swojej pracy od tego, czy jesteśmy zadowoleni z
    otrzymywanego wynagrodzenia. Na tej zasadzie lekarz mógłby nie kończyć
    operacji, bo za otrzymywane pieniądze już się napracował i [może]
    skończy pojutrze, jak odpocznie.

    Praca świadczona w czynie społecznym TAKŻE JEST pracą i RÓWNIEŻ
    powinna być świadczona w sposób rzetelny (lub wcale). Będąc
    urzędnikiem (np. biznesowej uczelni) może być "dobrze postrzegane"
    działanie na zasadzie wolontariatu w celu poprawy konkurencyjności
    gospodarki poprzez pomoc we właściwym rozwijaniu rynków pracy (np
    poprzez moderowanie bezpłatnej listy ppo).

    Wynagrodzenie nie musi być jedyną MOTYWACJĄ do pracy. Jego brak w
    pełni uzasadnia porzucenie, bądź zaprzestanie świadczenia takiej
    pracy, ale W ŻADEN SPOSÓB NIE USPRAWIEDLIWIA świadczenia jej
    nierzetelnie, w sposób olewczy (nie można być "trochę w ciąży", trochę
    strażakiem, trochę chirurgiem, czy trochę uczciwym...).

    >I nie wiem, co w tym wypadku było źle - może Wy popełniliście błąd, może
    >błąd popełnił moderator (też człowiek, nie?), może zawiniła jakaś awaria
    >serwera czy coś innego? Nie widzę, żeby zależało Wam na wyjaśnieniu tego -
    >widzę za to, że szukacie kogoś, na kim moglibyście się wyżyć.

    Chyba się mylisz. Będąc w takiej sytuacji i chcąc się wyżyć użyłbym
    skrajnie innych sformułowań...

    >Zabawne - jest możliwość zamieszczenia _bezpłatnego_ ogłoszenia, jacyś
    >ludzie za darmo coś tam robią (może dobrze, może źle - ale poświęcają na to
    >swój czas, a innych chętnych do tej fuchy jakoś nie ma), żeby to wszystko
    >dobrze działało, trzeba tylko pewne wymogi spełnić.

    Patrz powyżej. Wbrew pozorom jest bardzo ważne, czy robisz coś dobrze,
    czy źle. Wyobraż sobie, że lecisz z pilotem tanich lini lotniczych,
    który ma najniższą możliwą pensję, ma swoją robotę w dupie, a z powodu
    oszczędności jako jedyny dysponuje spadochronem...

    >A jeśli coś nie zadziała tak, jak sobie życzy jakaś "wishful znana i
    >stabilna firma", to niech sobie "wishful znana i stabilna firma" opublikuje
    >ogłoszenie gdzie indziej. Grupa ppo nie jest obowiązkowa. Jest masa miejsc,
    >gdzie można _płatnie_ zamieścić ogłoszenie - jak zapłacicie, to wtedy
    >będziecie mogli podnosić wrzask na zasadzie "płacę i wymagam".

    A może "wishful Tomasz B" i inni internauci nie mieliby okazji do tego
    ogłoszenia dotrzeć ? A może by chcieli ?
    - Jak mawiał jeden z moich ulubionych nauczycieli - "Każdy kij ma co
    najmniej dwa końce..."

    >A wystarczyłoby najpewniej grzecznie zapytać moderatora, dlaczego ogłoszenie
    >się nie ukazało... Tylko po co, jak można się wyładować?

    No. Po co jeśli uważają (a uważają) że spełnili wymogi FAQ ?

    Tomasz - miejmy nadzieję, że nie szukasz roboty, a jeśli tak, to mam
    nadzieję że trafisz do spółdzielczości lub muzealnictwa - najlepszym
    sposobem rozwalenia każdej organizacji jest zatrudnienie kilku bądź
    więcej ludzi z Twoimi cechami osobowości...