PracaGrupypl.praca.dyskusjeMobbing a nasze prawa ?Re: Mobbing a nasze prawa ?
    From: "Jackare" <jacek[kropka]leszczuk@interia_usun_to.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Mobbing a nasze prawa ?
    Date: Tue, 2 Oct 2007 12:00:12 +0200

    > Nie wiem, po prostu nie nie wiem, w ktorym momencie konczy sie
    motywowanie,
    > a zaczyna mobbing. Badzmy szczerzy - przy zarabianiu pieniedzy -
    wazniejszy
    > jest efekt niz emocje i uczucia osob, ktore go osiagnely.

    Masz rację. To płynna granica i osobniczo zmienna.
    Ja przyjąłem zasadę trzymania wszelkich emocji na wodzy aprzede wszystkim
    nie tworzeniasytuacji które mogłyby kogoś obrazić/urazić/ośmieszyć.
    Jeżeli chcę komuś przywalić to mam na to dowody: temat A, B i C są zrobione
    źle bo [wskazanie przyczyn/skutków przykładów]. Be z osobistych wycieczek
    typu ty zawsze... ty nigdy..., z tobą to zawsze...

    > Chociaz nie wiem, czy dalej nie stosuje mobbingu. Tydzien temu fizuczni
    > przez dwie godziny pieprzyli sie samodzielnie z dwoma prostymi polkami w
    > piwnicy, a pozniej w trzy godziny (ale juz z nadzorem) wykonczyli sciane
    > szczytowa.
    >
    > Jakbym byl przy robieniu polek - zrobione byly by w pol godziny.

    a to nie mobbing, tylko nieróbstwo lub brak kompetencji ale raczej to
    pierwsze.
    Rozwiązaniem jest stosownie norm i harmonogramowanie prac, ale wymaga to
    zaangażowania przełożonego co najmniej w kontrolę.
    Zlecasz: montaż półek, czas 30 min. Przed czasem i dobrze - premia, w czasie
    i dobrze - wypłata, po czasie, i/lub z wadami - brak premii w najbliższym
    lub kolejnych okresach rozliczeniowych.
    Wszyscy wtedy wiedzą o co chodzi i mamy jasny układ. Niestety taki tryb
    wymaga konsekwencji, ale w kocu ludzie budują od zarania dziejów i można z
    bardzo dużą precyzją okreslić normy czasowe dla czynności. Ludzie wtedy
    wiedzą za co dostają pieniądze i za co moga dostać więcej, a jak ktoś chce w
    pracy pogawędzić, popić piwka i poleżeć na kartonach to niech się
    przekwalifikuje z murarza na stróża.
    --
    Jackare