PracaGrupypl.praca.dyskusjeKwota zarobkow w ogloszeniu › Re: Kwota zarobkow w ogloszeniu
    From: "jacem" <j...@1...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Kwota zarobkow w ogloszeniu
    Date: Mon, 28 Sep 2009 13:02:57 +0200

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:h9pl9l$1ob$1@news.mm.pl...

> [...]
    > budżetówka, gdzie wynagrodzenia są przewidziane w ustawach czy
    > regulaminie płac. Owszem, zazwyczaj istnieje jakaś górna granica
    > wynagrodzenia na danym stanowisku, ale nawet jeśli, to jest ona
    > płynna
    > i zależy od wielu czynników, a pracodawca najczęściej nie ma
    > najmniejszego powodu, by informować o takich kwestiach kandydata.
    > Tak samo, jak nie poinformujesz kafelkarza, że na remont łazienki
    > przeznaczyłeś 5000 zł, bo nawet jeśli jego robota będzie warta tylko
    > 2500 zł, to i tak Cię skasuje na maksimum Twoich finansowych

    Pisałem powyżej: od tego jest rynek.
    Rynek zawsze jest pewnego rodzaju barometrem.

    Jesli będzie pewien, że jest jedynym kandydatem, to tak, będzie próbował
    windować stawki.
    Gdy będzie czuł oddech konkurencji, to obniży.

    > BTW - idąc Twoim tokiem myślenia, to skoro na danym stanowisku
    > ustalony został budżet na określoną kwotę, to podwyżki obowiązywać
    > powinny
    > jedynie w oparciu o rosnącą inflację :>

    Zapytaj księgowej, jak to wygląda w firmie (nie budżetówce) z
    planowaniem budżetu, w tym kasą przeznaczoną na płace (spółki sa, spółki
    zoo).
    Otóż ta kasa jest z góry określona. Inna sprawa to podział tej kasy
    pomiędzy pracowników.
    Proponuję się tym zainteresować. I przekonasz się, że płace w
    przedsiębiorstwie też podlegają planowaniu.