PracaGrupypl.praca.dyskusjeKtórego kandydata przyjąć do pracy? › Re: Którego kandydata przyjąć do pracy?
    From: Carrie <carrie.mn@ gmail . com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Którego kandydata przyjąć do pracy?
    Date: Sat, 6 Jun 2009 21:57:25 +0200

    W dniu Sat, 6 Jun 2009 17:07:24 +0200, Baloo wydukał(a) nieśmiało, a
    wszystkim się zdawało, że to echo grało:

    > No i to właśnie dałoby mi do myślenia. Duża częstotliwość zmiany miejsc
    > pracy, jeśli nie jest powodowana siłą wyższą (np. przeprowadzka) bądź nie
    > niesie za sobą awansów (stanowiskowych i finansowych) nie jest absolutnie
    > żadnym atutem, a wręcz przeciwnie. Miałbym obawy, że koleś także ode mnie
    > odejdzie po krótkim czasie bez wyraźnego powodu.

    Na rozmowach przeważnie pytają, dlaczego kandydat odszedł z
    poprzedniej pracy. Czy nie można również zapytać, dlaczego zmieniał
    pracę średnio co dwa lata? Cokolwiek powie, będzie to jakaś nowa
    informacja dla rekrutującego.

    Ktoś mi kiedyś powiedział, że postanowił sobie popracować w kilku
    firmach po kolei, żeby się zorientować, jakie są warunki pracy w
    różnych miejscach w wybranej branży, i wybrać to, co mu będzie
    najbardziej odpowiadało. Jest w tym jakaś logika, ale z drugiej strony
    taka osoba nie wzbudziłaby mojego zaufania - bo może ma nie wiadomo
    jakie oczekiwania, których jako pracodawca nie będę w stanie spełnić,
    i wtedy ona w najgorszym dla mnie momencie złoży wypowiedzenie?

    Jeśli to możliwe, dać im do wykonania jakieś zadanie testowe i ocenić,
    który je lepiej wykonał.

    > Trudno powiedzieć - w końcu Ty sam wiesz, czego od nich oczekujesz, jakich
    > cech, jakich zachowań. Czego będziesz wymagał. Co Cię będzie wkurzało, a co
    > nie.

    Otóż to. Przy czym to, co wkurza, ujawnia się dopiero w trakcie
    współpracy, a nie na rozmowie kwalifikacyjnej :)

    Pozdrawiam, Carrie