PracaGrupypl.praca.dyskusjeKanadyjski Instytut Zarzadzania :( › Re: Kanadyjski Instytut Zarzadzania :(
  • Data: 2002-11-22 17:44:46
    Temat: Re: Kanadyjski Instytut Zarzadzania :(
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) napisał(a):

    > flyer <f...@p...gazeta.pl> writes:
    >
    > no co sie dziwisz.
    > w usa na przyklad nie ma czegos takiego jak "placa za nadgodziny".
    > jak jestes etatowy, to masz na ogol w umowie, ze jesli praca tego
    > wymaga, to bedziesz sie poswiecal i zostawal po godzinach.

    A czy w Ameryce jest możliwe, żeby firma w takim ogłoszeniu deklarowała, że
    nie będzie przestrzegać prawa:

    [cytat]
    "Jeśli myślisz w kategoriach polskiego Kodeksu Pracy i już zastanawiasz
    się na tym, ile należeć Ci się będzie za pracę w nadgodzinach oraz
    dniach wolnych od pracy - lepiej dajmy sobie spokój już teraz!
    [koniec]

    Nie chodzi o dyskusję na temat słuszności czy niesłuszności KP, ale jest
    obowiązującym prawem i trzeba go przestrzegać. Nigdy nie byłem w USA, ale
    jednym z moich wyobrażeń o tym pięknym kraju jest to, prawo jest tam
    rygorystyczne przestrzegane.

    Inny cytat
    "Forma prawna zatrudnienia: możliwe są różne formy, gdzie pracujesz w
    pełnym wymiarze godzin z wyjątkiem jednej formy zatrudnienia: umowy o
    pracę ( zatem możemy Cię zatrudnić na umowę zlecenie, o dzieło lub
    jeszcze inaczej)."

    Czy w Ameryce zdarza się, żeby firma w takim ogłoszeniu pisała rzeczy
    wewnętrznie sprzeczne. Jak można zatrudnić o dzieło w pełnym wymiarze. Albo
    jedno, albo drugie. Chyba, że dziełem jest siedzenie w pełnym wymiarze. Co to
    jest "albo jeszcze inaczej" - to znaczy jak. Przyjmujemy pracownika na
    warunkach "albo jeszcze inaczej".

    Takie ogłoszenie to antyreklama firmy. Na takie ogłoszenie odpowiedzą chyba
    tylko ludzie bardzo zdesperowani brakiem pracy, którym wszystko jedno, byle
    się gdzieś zaczepić. Czy jest to jednak w interesie firmy ? W interesie firmy
    jest zatrudnienie ludzi kompetentnych, a nie zdesperowanych.