PracaGrupypl.praca.dyskusjeFinansowe przyczyny bezrobocia › Re: KLUS, ZATRUDNIJ MNIE !!!
  • Data: 2004-03-24 12:48:29
    Temat: Re: KLUS, ZATRUDNIJ MNIE !!!
    Od: Catbert <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 3/23/2004 12:47 PM, k...@p...onet.pl wrote:

    [....]
    > Ale dlaczego tak uparcie mi wmawiasz, ze ja chce tego co bylo.
    > WZBG nie ma nic wspolnego z systemami typu ZSRR i PRL.
    [...]

    Ma dużo wspólnego - chociażby wiarę w kreacyjną moc słowa, bynajmniej
    nie chrześćjańską - sugerujesz, że jak się powie "nie ma" to cos znika.

    Użyję Twojej retoryki - udowodnij, że nie ma: wymień po kolei cechy
    systemu, metody realizacji, skutki - i porównaj z komuną - tak by było
    widoczne, że się róznią.

    istnieje przynajmniej kilka punktów wspólnych:
    - brak bezrobocia
    - rozmyte wszechwiedzące centrum decyzyjne (u Ciebie być może wariant
    rozproszony)
    - "każdemu według potrzeb"
    - "cała władza w ręce rad" - wszystko "głosujemy", premanetntna
    kolegialnośc decyzji (decyduje "system", nikt za nic nie odpowiada)
    - zaspokojenie w 100% racjonalnych, ograniczonych potrzeb na etapie
    przejściowym, docelowo zaspokojenie wszystkich potrzeb (jak będzie popyt
    i "moce" wszyscy będą mieli dacze na Księżycu)
    - wiara, że wszystko da się zaplanować, w szczególności, że "będzie
    dobrze" jak zrobimy to i to, tak i tak;

    Nawet Che nie był tak radykalny, jak Ty.

    Pzdr: Catbert