PracaGrupypl.praca.dyskusjeJutro wazna rozmowa... › Re: Jutro wazna rozmowa...
    From: "Lisek" <S...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jutro wazna rozmowa...
    Date: Thu, 1 Dec 2005 17:55:09 +0100

    Użytkownik "jaQbek [z pracy]" <j...@p...null> napisał w
    wiadomości news:dmn77f$53p$1@news.onet.pl...

    > Jak oceniasz swoją znajomość tematów ? Jakie masz doświadczenie ?

    PHP bardzo dobrze, mySQL również, Flash oceniłbym na 4+ / 5-, HTML bardzo
    dobrze i 3D Studio Max dostatecznie. Do tego dochodzą bdb znajomości takich
    programów jak Adobe Photoshop, Corel Draw, mają też "we mnie" osobę do
    montażu filmów do prezentacji, znającą się na Adobe Premiere.

    Trudno mi pisać o doświadczeniu - strony robię od 4 lat ale nie często
    zdarzało mi się robić strony na czyjeś zlecenia (wcześniej pracując w biurze
    od czasu do czasu trafiała mi się jakaś "fucha" typu zrobienie strony
    znajomemu albo jego firmie, nawet w firmie w której pracowałem w biurze
    zaproponowałem stworzenie systemu zamówień składanych przez internet
    połączonych z systemem firmy - nie skorzystali bo przez 2 lata nie mogli
    odpowiedniego serwera postawić...). Generalnie z takimi rzeczami jak
    rozbudowane strony we Flashu, animacje, sklepy internetowe, galerie zdjęć
    nie mam żadnych problemów. Mam swoją stronę zrobioną w PHP + mySQL którą
    odwiedza dziennie ok. 3 tysiące osób i współtworzy grubo ponad setka.
    Istnieje w internecie kilka lat i często przy niej grzebię dlatego w miarę
    sprawnie idzie mi robienie nowych stron.

    [...]
    > BTW - jak dużo macie zleceń, czy macie stałych klientów i jak oni
    > wyglądają ?

    W ciągu tych 2 miesięcy robiłem 5 stron internetowych w tym dwie do znanych
    instytucji / firm (jeżeli bym podał ich nazwy to na pewno ktoś z was by je
    skojarzył). Do tego dochodzi obsługa stron (poprawki, nowe podstrony).
    Stałych klientów nie jest dużo ale jeszcze trudno mi napisać ile. Firma w
    branży www siedzi dopiero od roku i przez ten czas niewiele zdążyli zrobić z
    moją poprzedniczką. Sporo czasu pochłonęło mi poprawianie po niej tych
    stron. Nad stronami siedzę prawie codziennie także jest co robić (póki co).

    [...]
    > 1000 zl to niewiele - jeśli nie boisz się utraty tej pracy to rzuć
    > szefowi, że odchodzisz. Zobaczysz jak mu szczena opadnie.

    Co prawda to 6 godzin dziennie ale moja poprzedniczka, która pracowała jako
    grafik (ja jako programista) dostawała 1500 zł podstawy plus prowizje i
    miała ponoć na miesiąc jakieś 2000 złociszy ale na umowie o dzieło.
    Rozmawiałem z tą dziewczyną i nie wiem czy ze złości mówiła czy nie ale
    powiedziała że dorobić to się w tej firmie nie dorobię i zebym szukał innej
    pracy bo przede mną było już wielu którym kiepsko płacili... Nie brałem do
    siebie tych słów bo z tego co zauważyłem to moi poprzednicy byli dobrzy ale
    tylko w jednej dziedzinie (np. ona w prostych flashowych grafikach a
    programista znał się tylko na Action Scripcie) dlatego liczę na to że
    pracodawca doceni moją "wszechstronność".

    > Wspomniał o systemie prowizyjnym który polegałby na tym że
    >
    > Powiedzmy, że jedna strona kosztuje 100 zł. Ile czasu zajęło by Ci jej
    > zrobienie ? Bo 5 zł prowizji od strony to IMO kpina w żywe oczy.

    Myślę że więcej biorą za te strony ale i tak 5% to faktycznie niewiele
    biorąc pod uwagę to że w zleceniu mają swój udział góra 4 osoby:
    - handlowiec
    - ja jako tworzący stronę
    - ew. grafik /często bez niego dajemy sobie radę/
    - szefostwo

    Pracodawca mówił że graficy dostają 15% od projektu a DTP-owcy za złożenie
    strony 5% (wyraźnie zaznaczyłem że składanie stron to programowanie a nie
    DTP i do tego jest potrzebna całkiem inna wiedza...) i tyle mogą mi dać
    prowizji.

    > Myślę, że dla kogoś kto dopiero zaczyna zabawę w te sprawy to jakieś 1200
    > na rękę. Dla kogoś kto ma ze 2 - 3 lata doświadczenia od 2000 w górę.

    Dzięki za informację. Martwiłem się że moja wiedza jest warta tyle co wiedza
    pani która układa faktury w segregatorze... a przynajmniej na tyle jest
    wyceniana...

    > A myślałeś o tym by robić strony na swój rachunek ?

    Myślałem ale nie mam w sobie wystarczająco dużo sił żeby coś takiego
    zorganizować. Jestem jeszcze przez jakiś czas na utrzymaniu rodziców i dla
    nich to jest niedopuszczalne żebym żył w ich domu i ryzykował zakładanie
    własnej firmy...

    Dziękuję Ci bardzo jaQbek za odpowiedzi na moje pytania i serdecznie
    pozdrawiam.
    --
    Szary Lisek