PracaGrupypl.praca.dyskusjeJutro wazna rozmowa... › Re: Jutro wazna rozmowa...
    From: "jaQbek [z pracy]" <j...@p...null>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jutro wazna rozmowa...
    Date: Thu, 1 Dec 2005 17:09:16 +0100

    > Do moich zadań należy tworzenie stron we Flashu (Action Script), PHP
    > (+mySQL), HTML oraz opieka nad tymi stronami, robienie i obróbka zdjęć
    > produktów do folderów, modelowanie i rendering plansz wystawienniczych w
    > 3D Studio.

    Jak oceniasz swoją znajomość tematów ? Jakie masz doświadczenie ?

    > Firma jest mała - ze mną będzie 5 osób

    Obrotność firmy nie zależy IMO od ilości ludzi. Może być mała i miec kupę
    zleceń, a może być duża
    i klepać bidę. Nie ma firm biednych - są tylko źle zarządzane. A pracowałem
    już w kilku i coś o tym wiem :)
    BTW - jak dużo macie zleceń, czy macie stałych klientów i jak oni wyglądają
    ?

    > Po tych dwóch miesiącach są bardzo zadowoleni - właściwie wszystko czego
    > chcą ode mnie - mają zrobione.

    1000 zl to niewiele - jeśli nie boisz się utraty tej pracy to rzuć szefowi,
    że odchodzisz. Zobaczysz jak mu szczena opadnie.
    Kiedyś pracowalem u takiego buraka. Cały czas gadał kumplowi że płaci mu
    tyle, ile jego praca warta i że bez niego sie obejdzie. Dopiero jak koles
    rzucil na stół wypowiedzenie, to szefuńcio mial gacie pełne i błagal go by
    został. Ale było już za późno - kasy of course nie zaproponował.

    > Przyszedł czas na rozmowę w sprawie dalszej pracy - właściciel firmy
    > zaczął rozmowę od tego ile kosztuje pracownik zatrudniony na umowę o pracę

    Koszty pracy w Polsce są jakie są, ale tak naprawdę to sensownie zatrudniony
    pracownik przynosi firmie wieeeeelokrotnie wyższe zyski niż to, jakie
    generuje koszty w postaci pensji i obocznych. Ale jeśli szef nie potrafi
    DOBRZE wykorzystac pracownika, to bez względu na to jak by on zasuwał, to i
    tak firma nic z niego mieć nie będzie.

    > i że jeżeli chcę mieć taką umowę to będę dostawał na rękę odpowiednio
    > mniej. To wyszło 600 złociszy na miesiąc

    Głupi czy co ? Darmo umarło.

    > Po przypomnieniu o tym ile wcześniej zarabiałem za przebieranie papierów i
    > robienie szeryfowi kawy właściciel powiedział że jutro ze mną porozmawia
    > bo musi przemyśleć ile może mi płacić.

    A co go obchodzi ile zarabialeś. Liczy się to, ile warta jest Twoja praca. A
    imo grubo więcej niż 1250 zł.

    Wspomniał o systemie prowizyjnym który polegałby na tym że
    > miałbym płacone od każdej strony www 5% wartości faktury plus stawka
    > podstawowa.

    Powiedzmy, że jedna strona kosztuje 100 zł. Ile czasu zajęło by Ci jej
    zrobienie ? Bo 5 zł prowizji od strony to IMO kpina w żywe oczy.

    > Teraz moje pytanie do Was - ile może wynosić przeciętna pensja w takiej
    > firmie za taką pracę?

    Myślę, że dla kogoś kto dopiero zaczyna zabawę w te sprawy to jakieś 1200 na
    rękę. Dla kogoś kto ma ze 2 - 3 lata doświadczenia od 2000 w górę.

    > Czy 5% prowizji od faktury za zrobienie strony internetowej to rozsądny
    > procent?

    A myślałeś o tym by robić strony na swój rachunek ?