PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak "z twarzą" złożyć wypowiedzenie umowy ? › Re: Jak "z twarzą" złożyć wypowiedzenie umowy ?
    From: "Jotte" <t...@W...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak "z twarzą" złożyć wypowiedzenie umowy ?
    Date: Fri, 17 Mar 2006 11:34:37 +0100

    W wiadomości news:ut5rwxmrkc7$.wkago1412j2p.dlg@40tude.net studentos
    <s...@T...pl> pisze:

    > Czyli mam złożyć wypowiedzenie umowy ze skutkiem natychmiastowym i w jego
    > uzasadnieniu podać w/w powody ?
    To już Twoja decyzja.

    > Czy powinienem posiadać dla własnego bezpieczeństwa jakieś dowody tych
    > naruszeń ?
    Tak. Strona stosunku pracy (w tym wypadku pracodawca) zawsze może wnieść
    pozew do sądu pracy.
    KP Art. 61^1. W razie nieuzasadnionego rozwiązania przez pracownika umowy o
    pracę bez wypowiedzenia na podstawie art. 55 § 11, pracodawcy przysługuje
    roszczenie o odszkodowanie. O odszkodowaniu orzeka sąd pracy.
    Art. 61^2. § 1. Odszkodowanie, o którym mowa w art. 61^1, przysługuje w
    wysokości wynagrodzenia pracownika za okres wypowiedzenia, a w przypadku
    rozwiązania umowy o pracę zawartej na czas określony lub na czas wykonania
    określonej pracy - w wysokości wynagrodzenia za okres 2 tygodni.
    § 2. W razie orzeczenia przez sąd pracy o odszkodowaniu, przepisu art. 55 §
    3 nie stosuje się.

    > Z dowodem na nieterminowość regulowania wynagrodzenia nie
    > będzie problemu (przelewy bankowe), ale jak zdobyć dowód na nieopłacanie
    > składek ZUS (mam się zgłościć do ZUS - przecież wtedy mój pracodawca
    > pójdzie z torbami :))
    Trudno.

    > Czy są jakieś formularze na których trzeba zgłosić takie wypowiedzenie ?
    > Czy "dowody" muszą być do niego załączone ?
    Nie jest potrzebny formularz. Nie musisz dołączać dowodów, tylko podać
    uzasadnienie.
    KP Art. 55.
    (...)
    § 1^1. Pracownik może rozwiązać umowę o pracę w trybie określonym w § 1
    także wtedy, gdy pracodawca dopuścił się ciężkiego naruszenia podstawowych
    obowiązków wobec pracownika; w takim przypadku pracownikowi przysługuje
    odszkodowanie w wysokości wynagrodzenia za okres wypowiedzenia, a jeżeli
    umowa o pracę została zawarta na czas określony lub na czas wykonania
    określonej pracy - w wysokości wynagrodzenia za okres 2 tygodni.
    § 2. Oświadczenie pracownika o rozwiązaniu umowy o pracę bez wypowiedzenia
    powinno nastąpić na piśmie, z podaniem przyczyny uzasadniającej rozwiązanie
    umowy. Przepis art. 52 § 2 stosuje się odpowiednio.
    § 3. Rozwiązanie umowy o pracę z przyczyn określonych w § 1 i 1^1 pociąga za
    sobą skutki, jakie przepisy prawa wiążą z rozwiązaniem umowy przez
    pracodawcę za wypowiedzeniem.

    > Wiem, że mnie poniosło, ale jeśli byłbyś tak uczynny @Jotte... Dziękuję.
    Proszę uprzejmie :)

    Jotte