PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak to jest z tym bezrobociem? › Re: Jak to jest z tym bezrobociem?
    From: "Koziorozec" <b...@n...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak to jest z tym bezrobociem?
    Date: Sun, 9 Oct 2005 16:31:07 +0200

    Użytkownik "Kira" napisał w wiadomości

    > Ale oni celują w grupę firm, która mnie kompletnie nie interesuje...
    > więc to, że je sobie mają, też mnie kompletnie nie interesuje.

    Jeśli chcesz powiedzieć, że świadczysz usługi tylko tym, których
    stać na zapłacenie 3.000 zł, to bzdury opowiadasz, bo taniej
    byłoby zatrudnić kogoś na umowę.

    > Znaczy ten, na którym działam od circa '97?...

    Sama piszesz, że nie administrujesz kompów.
    Administracja to nie to samo, co oferowanie usług dostępu
    do internetu, hosting itp. Grafik komputerowy to nie to samo
    co webmaster, a webmaster to nie to samo co programista.
    Wszystko powyżej mieści się w zakresie informatyki, a przecież
    bardzo się różni. Stąd - ja mówiłam o rynku usług administracji
    sieciami komputerowymi.

    > A na czym Twoim zdaniem polega handel...?

    No właśnie - na wciskaniu!
    O tym wiedzą również sami właściciele takich firm, bo i oni
    to robią!
    Jak ja coś potrzebuję, to sama wiem, gdzie szukać, a jak nie
    potrzebuję, to najlepszy handlowiec mi tego nie wciśnie.

    > A teraz to nie rozumiem...?

    Której części???

    > (koszty utrzymania samochodu - ubezpieczenie, naprawy,
    > ale i parkowanie, koszty paliwa) itd.
    >
    > W dalszym ciągu wychodzi więcej niż 0. A Tobie nie?

    Jak dla mnie to jest właśnie bliskie zeru.

    > A skąd wniosek że nie uwzględniam...?

    Z entuzjastycznego podejścia - 'jakoś to będzie'...

    > Nic nie napisałaś. A w każdym razie nic, co wyjaśniałoby,
    > co jest w tym rozwiązaniu niby nielegalnego.

    A to, że do wystawionej faktury na usługi, które nie zostały
    wykonane (bo dana firma nie miała takich usług w zakresie
    działalności, więc wystawiła na takie, które miała) US może
    się przyczepić.
    Popatrz: w US też pracują ludzie, którzy myślą i którzy
    spotkali się z różnymi przekrętami (wystawianie faktur bez
    pokrycia, aby narobić sobie kosztów jest dosyć powszechne
    i tak można tę sytuację potraktować), więc nie traktuj ich
    jak przygłupów, którzy nie będą wiedzieli o co chodzi.

    Ale wróćmy do tematu tej części wątku.
    A rozważania dotyczyły konkretnego przypadku - Marka,
    który jest mężczyzną 49 letnim, pracującym do tej pory
    na etacie, w branży informatycznej.

    Nie wiem, dlaczego Ty i wiele innych osób na tej grupie
    nie może zrozumieć, że są ludzie, którzy nie mają tej 'żyłki'
    do prowadzenia DG i najlepiej pracują właśnie na etacie.

    Trzeba mieć odpowiedni charakter, bo nie każdy nadaje się
    na kierownika, ktoś będzie pracował dobrze tylko wtedy,
    gdy nie będzie miał nikogo nad sobą, a są osoby, które
    są naprawdę wartościowe i dobrze pracują, ale muszą mieć
    kierownika nad sobą, chociażby po to, aby nie martwić się
    o zamówienia. Oni lepiej pracują, gdy je realizują.
    Praca administratora sieci komputerowej jest najwydajniejsza
    (praca + ciągłe samokształcenie) właśnie wtedy, gdy jesteś
    na miejscu w swoim miejscu pracy, tzn. np. gdy administrujesz
    50 stacjami roboczymi.
    Robienie tego z doskoku, kilka razy w tygodniu, to zabawa,
    a nie praca.
    Praca na etacie daje często to, że firma funduje pracownikowi
    szkolenia, na które najprawdopodobniej nie byłoby stać kogoś,
    kto prowadzi własną DG, a to ze względu na _brak_czasu_.

    To, że Ty prowadzisz DG, nie znaczy, że to najlepsze rozwiązanie
    dla każdego.

    --
    Koziorozec