PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak to jest z tym bezrobociem?Re: Jak to jest z tym bezrobociem?
  • Data: 2005-08-23 21:09:07
    Temat: Re: Jak to jest z tym bezrobociem?
    Od: Maciej Koziński <m...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marek wrote:

    > Nie rozumiemy się. Ja wiem, że przepisy, podatki, ZUS itp.
    > Ale nadal twierdzę, że pracodawca jest mimo wszystko w bardziej komfortowej
    > sytuacji od najemnego.
    > Zatrudnia lub nie, tego lub tamtego - ma niczym nie skrępowany wybór
    > z powodu totalnego bezrobocia. Zatrudni w ciągu roku czterech po trzy

    Czyli z powodu nadmiaru podaży siły roboczej nad popytem na pracę. Gdyby
    popyt na pracę był większy (czyli było więcej krwiopijczych kapitalistów
    i więcej kapitału do inwestowania), a najlepiej - większy od podaży
    pracy, to pracownicy przebieraliby w ofertach pracy, a nie pracodawcy w
    potencjalnych pracownikach. No i pensje by rosły, bo dobro rzadsze
    kosztuje większe. Takie podstawowe prawo - podaży i popytu. Całkowita
    podstawa ekonomii odkąd człowiek wynalazł handel. Ale wynika z niego
    wniosek dla Ciebie smutny - powinno się hołubić znienawidzonych przez
    Ciebie pracodawców.

    --
    Maciej Koziński
    http://strony.wp.pl/wp/maciej_kozinski/