PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak to jest z tym bezrobociem?Re: Jak to jest z tym bezrobociem?
  • Data: 2005-08-23 14:24:14
    Temat: Re: Jak to jest z tym bezrobociem?
    Od: Kira <c...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Re to: Marek [Tue, 23 Aug 2005 10:55:09 +0000 (UTC)]:

    > Hmm. A co ma zrobić absolwent jeżeli ofert pracy, do
    > której się nadaje nie ma? Seppuku?

    Trzepnac sie w glowe, rozejrzec sie naokolo siebie, sprawdzic
    co spartolil i poprawic. To juz taki wiek, ze myslenie jest jak
    najbardziej wskazane przeciez...

    > Kandydaci w większości nie są wspaniali, ale pracodawcy wymagają
    > tylko tych wspaniałych.

    Bzdura. Po co mi "wspaniala" dziewczyna do przeklepywania
    danych z papierka do komputera? Starczy mi ze wie gdzie sa
    literki na klawiaturze i nie maluje w trakcie wklepywania
    paznokci. Po co mi "wspanialy" do ukladania instalacji? Ma
    wiedziec co to skretka i jak sie zarabia koncowki + ktorym
    koncem przykladamy wiertarke do sciany, reszte mu powiedza.
    I tak dalej...

    Tyle ze wlasnie: przecietnych sie bierze do przecietnej pracy.
    Jak ktos ma ambicje zajac ciut lepsze stanowisko, to juz sie
    z tej przecietnosci musi wybic. Sam.

    > ale im łatwiej było i nadal jest łatwiej dostosować się do
    > raju stworzonego przez polityków, niż absolwentom

    A to wez sobie zaloz ta firme, badz pracodawca i zobacz sobie
    jak sie latwo dostosujesz do tego, tfu, Raju. Pogadamy za rok,
    jak juz bedziesz wiedzial o czym mowisz.

    > Pracodawcy po prostu wymagają

    W zasadzie to taka wlasnie ich rola jest. Zatrudniaja takich
    ludzi, ktorzy przyniosa zyski. Od pomocy charytatywnej to sa
    Caritasy i inne tam Czerwone Krzyze.

    > a absolwenci nie mogą sprostać

    Ajtam, kolejna bzdura. Jakos od groma jest takich, ktorzy nie
    tylko sprostali ale nauczyli sie tyle, ze sami teraz robia za
    pracodawcow. Kwestia umiejetnosci oceny wlasnych predyspozycji
    i mozliwosci i robienia tego, co do nich pasuje.

    > Na tej terapii szokowej - mimo nadal niedoskonałego prawa
    > - dobrze wyszli wyłącznie pracodawcy.

    Swietnie wyszli. Tylko sie zachwycac.

    Kira