PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak się nie dać zwolnić › Re: Jak się nie dać zwolnić
    From: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak się nie dać zwolnić
    Date: Mon, 02 Mar 2009 12:07:06 +0000
    <goegd5$be6$1@news.dialog.net.pl> <s...@p...org>
    <goeilk$cv4$1@news.dialog.net.pl> <s...@p...org>
    <goeqas$j4i$1@news.dialog.net.pl> <w...@o...org.pl>
    <goevno$nuo$1@news.dialog.net.pl>
    <6...@j...googlegroups.com>
    <gof26a$q1s$1@news.dialog.net.pl> <gof515$nti$1@news.onet.pl>
    <gof5fs$t0f$1@news.dialog.net.pl> <gof62u$q5g$1@news.onet.pl>
    <gof6t4$u2g$1@news.dialog.net.pl>
    <3...@z...googlegroups.com>
    <s...@p...org>

    że się wtrącę - jak najbardziej popieram jakąkolwiek organizację
    wspierającą pracownika. Pojedynczy pracownik jest zdecydowanie za słaby
    na konfrontację z pracodawcą(*)
    Oczywiscie nie popieram nadmiaru bałwochwalstwa czy buńczucznosci
    którejkolwiek ze stron. W pełni uważam za najważniejsze w tym wszystkim
    prawidłowe wykonywanie swojej pracy, a dopiero dalej relacje
    międzyludzkie. Bo na ogół do tego sie sprowadzaja konflikty na polu
    pracodawca-pracownik.
    Albo inaczej - w umowie zobowiązuję się do wykonania/wykonywania
    pracy/zlecenia/dzieła. Są regulacje, które pozwalają na to w takiej czy
    innej formie. Jeżeli coś się nie zgadza czy od razu musi oznaczać że ja
    albo pracodawca zdecydowanie popełniamy przestępstwo czy tylko
    delikatnie naciagamy prawo? Będąc słabym zawsze schowam ogon pod siebie
    i powiem "tak, oczywiście" i dam się robić na szaro. Będąc zbyt silnym
    mogę spokojnie nakazywać co i jak i wymagac tego wykonania bez
    mrugnięcia okiem.
    ZZ (związki zawodowe) zdecydowanie pomagają w osiągnięciu równowagi.
    To, że wykorzystują swoja pozycję to zupełnie inna strona medalu.
    Podobnie jak jest np. z zasiłkami - sa osoby które z przyczyn losowych
    potrzebują zasiłku, a sa też tacy którzy ten zasiłek wymuszą

    PS. jestem pracownikiem, nie mam ochoty zakładać jakiegokolwiek
    "biznesu" (moze kiedyś, kto wie), chcę po prostu wykonać swoją pracę,
    zainkasowac za to zarobione pieniądze i się cieszyć resztą życia.

    * mam na myśli przeciwdziałanie wyzyskowi. I jestem przeciwnikiem
    wykorzystywania swojej przewagi siły