PracaGrupypl.praca.dyskusjeInformacje odnosnie przeprowadzenia szkolenia › Re: Informacje odnosnie przeprowadzenia szkolenia
    From: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Informacje odnosnie przeprowadzenia szkolenia
    Date: Wed, 23 Aug 2006 20:23:14 +0000 (UTC)

    Dnia Wed, 23 Aug 2006 21:48:53 +0200, Irving Washington <m...@d...doPLer>
    w <ecibrc$b23$1@inews.gazeta.pl> napisał:

    > Max. 30 minut :)

    Zaraz - jeśzli szkolenie trwa 30 minut, to sorry.
    Jeżeli zaś z okazji szkolenia zostanie zmarnowanych 30 minut, a reszta
    będzie produktywna, to tutaj się różnimy na temat produktywności
    szkolenia.

    > Nie sądzę by było to bardzo prawdopodobne.

    No zaraz. Skoro za nierozwiązanie zadania w ankiecie nic mi nie grozi,
    to po co je rozwiązywać?

    > A jakie są te inne środki? Może faktycznie są nieskuteczne, bo źle
    > dobrane do owej pani.

    Prośby, tłumaczenie, pokazywanie, demonstrowanie.
    Pani jest ogólnie chamska, nie ma czasu a potem natarczywie domaga się
    uwagi.

    > Jeśli szkoleniowiec nie zarżnie motywacji grupy, to przynajmniej część
    > będzie chciała się czegoś nauczyć.

    Jaka to zwykle część bywa?

    > No właśnie tu się nie zgadzamy :) Miałem b. różne sytuacje na
    > szkoleniach - ludzi zmuszonych do uczestnictwa, ludzi zrobionych w konia
    > przez organizatora (im kazał przyjść na 8:00, mi na 10:00, czekali 2
    > godziny), ludzi zagrożonych bezrobociem, ludzi nastawionych bardzo na
    > anty (bo co ich taki gnojek będzie uczył), ludzi bardzo silnie tkwiących
    > w stereotypach i niechętnych na nową wiedzę etc. Za każdym razem jakoś
    > ową motywację dało się uzyskać.

    Szacuneczek w takim razie.

    > Nie pomyślałeś, że zwyczajną motywacją do szkolenia może być chęć
    > ulżenia sobie w pracy? I że opór przed szkoleniem jest naturalnym

    Jeżeli osoba nie zdaje sobie sprawy, że nauczenie się czegoś może jej
    ulżyć, to musisz jej to udowodnić.
    Po drugie - jeżeli będzie się jej pracowało lżej, straci podstawy do
    wiecznego narzekania, jak jest jej ciężko.

    Ale ja pracowałem w parabudżetówce, może w czymś generującym zyski jest
    inaczej.

    ja czyli jakub
    Revoke.