PracaGrupypl.praca.dyskusjeHeadhunterom pod rozwagę › Re: Headhunterom pod rozwag
  • Data: 2005-03-16 19:21:14
    Temat: Re: Headhunterom pod rozwag
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jan Kowalski" <J...@n...pisz.tu> napisał w wiadomości
    news:452077253.20050316192706@nie.pisz.tu...

    > Uśredniasz Immono czasem, zupełnie jak szkoleniowcy na zajęciach
    > dla menadżerów. Dobry styl zarządzania wcale nie musi tak bardzo
    > odbiegać i śmiać się nikomu nie będzie chciało.

    Janie, w dziedzinie zarzadzania handlowcami jestes dla mnie autorytetem, ale
    z zarzadzaniem np. zespolem IT nie miales, jak przypuszczam, kontaktu. Jest
    firma, ktora na menedzerow projektu brala marketingowcow nie znajacych
    branzy i ludzie zaczeli z niej uciekac mimo przyzwoitych pensji. Sa grupy
    zawodowe, ktore maja swoj styl i swoja kulture, ktore przyciagaja ludzi o
    podobnych rodzajach charakteru i choc podstawowe, haslowe metody sa zblizone
    (jak wprowadzanie pozytywnej konkurencji zespolow) to sposob wdrazania jest
    inny. Zdolny menedzer moze to wyczuc i sie przestawic, ale sa branze o tak
    roznych kulturach, ze przeniesienie na zywca szczegolowych metod
    postepowania menedzera z jednej do drugiej moze spowodowac radykalnie
    odmienne efekty. Sa na przyklad takie grupy, w ktorych bardzo zle sie
    kojarzy "amerykanskie" nakrecanie entuzjazmu przez teatralnie entuzjastyczne
    wypowiedzi i zareaguja na to demotywacja i zniecheceniem, podczas gdy w
    innych branzach dobre przemowienie motywacyjne w tym stylu moze zdzialac
    cuda. Sa takie zawody, ktore sie dobrze zgrywaja z mocno zdyscyplinowanym
    otoczeniem/srodowiskiem, bo charakter pracy jest taki, ze wtedy latwiej jest
    wejsc w odpowiedni "trans" i ludziom sie lepiej pracuje w umiarkowanej
    biurokracji, sa takie, gdzie wydajnosc rosnie wlasnie w luznym,
    nieformalnym, zezwalajacym na duzo indywidualizmu otoczeniu. Sadze, ze dobry
    menedzer powinien znac ogolne zasady, znac dobrze branze, w jakiej dziala i
    ze znajomosci branzy wywnioskowywac najlepszy sposob realizowania tych zasad
    w danych okolicznosciach.

    I.