PracaGrupypl.praca.dyskusjeHeadhunterom pod rozwagę › Re: Headhunterom pod rozwag
  • Data: 2005-03-16 22:31:04
    Temat: Re: Headhunterom pod rozwag
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jan Kowalski" <J...@n...pisz.tu> napisał w wiadomości
    news:1252345457.20050316214852@nie.pisz.tu...

    > Dział księgowości miałem 6 lat. Firma zagraniczna.
    > Sprzedażą się zajmuję zresztą - faktycznie - najdłużej.

    > O ile menadżer nie musi być najlepszym fachowcem z branży, to
    > nie wyobrażam sobie człowieka na tym stanowisku, nie mającego
    > pojęcia, co robią jego ludzie. Nie ma to jednak znaczenia w toku
    > dyskusji - chodziło o styl zarządzania a nie pojedyńczą osobę na
    > wszystkich stanowiskach.

    Sa takie branze, gdzie od menedzera wymaga sie budzenia naturalnego
    autorytetu i gdzie sa kasty zawodowe, ktorym bardzo trudno jest uznac
    autorytet kogos spoza ich kasty. Nie sa to moze powszechne przypadki, ale
    wystepuja. Taki zespol potrafi bojkotowac i sabotowac menedzera bedacego
    spoza ich kasty, poniewaz fakt dania im takiego szefa uraza ich dume. I
    trzeba sporej porcji charyzmy, zeby sobie z tym poradzic. Ale to tez tylko
    tak na marginesie.

    > Proszę - nie "szufladkuj" i nie przywiązuj się do "uśrednionych
    > szablonów". Piszesz o dobrej przeciętności - ja o lepiej niż dobrej
    > przeciętności. Nie negowałem tego co piszesz, tylko prosiłem - nie
    > wyśmiewaj, jeżeli ktoś pracuje inaczej. Bo w ten sposób podcinasz
    > skrzydła najlepszym.

    :) Dobrze (nie sadze zreszta, ze moja wypowiedz na newsach jest wladna
    "podciac komus skrzydla"). Sila rzeczy z dobrym rzemioslem stykam sie
    czesciej niz z nietypowymi, genialnymi rozwiazaniami w tym zakresie. A
    gloszenie rozwiazan nietypowych i opartych bardziej na czyjejs charyzmie niz
    na samej metodzie bywa szkodliwe, gdy za ich nasladownictwo zabiora sie
    osoby bez tej charyzmy - tak powstaja te mody w zarzadaniu, o ktorych
    wspominal T.omasz.

    I.