eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeEtyka prowadzenia biznesuRe: Etyka prowadzenia biznesu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!pwr.wroc.pl!panorama.wcss.wroc.pl!ict.p
    wr.wroc.pl!not-for-mail
    From: Roman Kubik <r...@p...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Etyka prowadzenia biznesu
    Date: 10 Mar 2003 18:48:45 GMT
    Organization: Wroclaw University of Technology, Poland
    Lines: 26
    Sender: Roman Kubik <r...@f...sb.gov.pl>
    Message-ID: <b4immd$4tg$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl>
    References: <b4fcsv$l60$1@atlantis.news.tpi.pl> <b4fjan$1cb$1@foka.acn.pl>
    <b4ft2c$1hj$1@atlantis.news.tpi.pl> <b4g9tf$2b3$1@absinth.dialog.net.pl>
    <b4gaju$haf$1@nemesis.news.tpi.pl> <b4hlld$ppt$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: net2-3.telkab.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    User-Agent: tin/1.4.2-20000205 ("Possession") (UNIX) (Linux/2.4.2-2 (i586))
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:74062
    [ ukryj nagłówki ]

    > W praktyce realizuje się cała gamę wariantów obsługi, poczynając od
    > takiego, gdzie spełnia się każde oczekiwanie klienta a skończywszy na
    > takim, gdzie oferent określa, co jest standardem - klient albo się
    > decyduje albo nie. Najlepiej przyjąć wariant charakterystyczny dla
    > danego produktu/branży i tak go zmodyfikować, by być krok przed
    > konkurencją - kluczem jest odpowiedź na pytanie "ile więcej się sprzeda"
    > albo ile więcej zarobię, jeżeli zrobię to i to. Nie podnosi się
    > standardu obsługi, jeżeli nie wpływa to na wzrost liczby dobrych
    > klientów i zysku w okresie długoterminowym.

    Realizacja ,,calej gamy wariantow obslugi'' wymaga nakladow jak na
    obsluge klienta max. wybrednego (czyt. 24 godzinna obsluga przez caly rok)
    a to kosztuje... i raczej w tym kontekscie nie ma co liczyc na drastyczne ciecia
    kosztow - nie mozna zwolinic ludzi z 2giej i 3ciej zmiany, jesli chce sie
    _kogokowliek_ obsluzyc zawsze i szybko.

    Zeby o tym powaznie myslec, trzeba miec tych klientow z gornej polki az tylu,
    zeby oplacili te dodatkowe dwie zmiany ludzi (chocby i bardzo nieliczne)...
    A jak sie ich tylu ma, to nie mozna mowic o kryzysie i drastycznych problemach
    ;-)
    A jak sie ich tylu nie ma, to nie ma co marzyc o calej gamie...

    pozdrawiam

    romekk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1