eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeEtyka prowadzenia biznesuRe: Etyka prowadzenia biznesu
  • Data: 2003-03-10 18:48:45
    Temat: Re: Etyka prowadzenia biznesu
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > W praktyce realizuje się cała gamę wariantów obsługi, poczynając od
    > takiego, gdzie spełnia się każde oczekiwanie klienta a skończywszy na
    > takim, gdzie oferent określa, co jest standardem - klient albo się
    > decyduje albo nie. Najlepiej przyjąć wariant charakterystyczny dla
    > danego produktu/branży i tak go zmodyfikować, by być krok przed
    > konkurencją - kluczem jest odpowiedź na pytanie "ile więcej się sprzeda"
    > albo ile więcej zarobię, jeżeli zrobię to i to. Nie podnosi się
    > standardu obsługi, jeżeli nie wpływa to na wzrost liczby dobrych
    > klientów i zysku w okresie długoterminowym.

    Realizacja ,,calej gamy wariantow obslugi'' wymaga nakladow jak na
    obsluge klienta max. wybrednego (czyt. 24 godzinna obsluga przez caly rok)
    a to kosztuje... i raczej w tym kontekscie nie ma co liczyc na drastyczne ciecia
    kosztow - nie mozna zwolinic ludzi z 2giej i 3ciej zmiany, jesli chce sie
    _kogokowliek_ obsluzyc zawsze i szybko.

    Zeby o tym powaznie myslec, trzeba miec tych klientow z gornej polki az tylu,
    zeby oplacili te dodatkowe dwie zmiany ludzi (chocby i bardzo nieliczne)...
    A jak sie ich tylu ma, to nie mozna mowic o kryzysie i drastycznych problemach
    ;-)
    A jak sie ich tylu nie ma, to nie ma co marzyc o calej gamie...

    pozdrawiam

    romekk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1