eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeEtyka prowadzenia biznesuRe: Etyka prowadzenia biznesu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.p
    l!niusy.onet.pl
    From: j...@o...pl
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Etyka prowadzenia biznesu
    Date: 10 Mar 2003 17:20:17 +0100
    Organization: Onet.pl SA
    Lines: 36
    Message-ID: <6...@n...onet.pl>
    References: <b4fcsv$l60$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.test.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.onet.pl 1047313217 12232 192.168.240.245 (10 Mar 2003 16:20:17 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 10 Mar 2003 16:20:17 GMT
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 191.254.4.251, 213.180.130.13
    X-User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.5; Windows 98)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:74049
    [ ukryj nagłówki ]

    Załóżmy, że obetniesz trochę koszty
    > obniżając nieco poziom swoich usług (nieważne co to oznacza w szczegółach) i
    > Twoi klienci mimo że nieco mniej zadowoleni i tak zostaną klientami Twej
    > firmy.


    Witam,
    Chyba nie zrozumiałem Twojego pytania. Pytasz kiedy Kllienci Twojej firmy
    odejdą? To, że odejdą nie ulega wątpliwości. Czy pytasz, jakie cięcia
    poczynione na pewien czas nie wpłyną na ostateczny, przecież założony przez
    Ciebie, plan marketingowy. Właśnie to, gdzie poszukasz oszczędności będzie
    miało decydujący wpływ na dalszą działalność firmy. Możesz na pewien czas
    obniżyć, oczywiście informując Klientów, pewne elementy usług. Obniżenie innych
    zaowocuje bardzo szybko utratą Klienta. Np. możesz zmienić terminy dostaw
    określonych usług, w miarę możliwości ustalając nowe zasady z każdym Klientem
    indywidualnie. Zaznaczając, że są to zmmiany przejściowe. Oczywiście w
    przybliżeniu podajesz wtedy termin powrotu do "standardu" Nie powinno takie
    działanie wpłynąć na wizerunek firmy, a jeśli to w stopniu mieszczącym się w
    granicach tolerancji strat, jakie z tytułu zmmian poniesiesz. Nie prowadzę
    własnej firmy. Jestem pracownikiem najniższego szczebla (tania siła robocza) w
    prywatnej firmie, ale nie wyobrażam sobie branży, w której Klientowi jest
    wszystko jedno, jak jest obsługiwany. Obniż, na przyklad, jakość obsługi przez
    pracowników. Zrezygnuj z dotychczasowych, (jak mniemam) kompetentnych i
    doświadczonych pracowników na rzecz byle jakiej obsługi. Będzie taniej, to
    fakt, ale pogrążysz Swoją firmę. Szybko i nieodwracalnie. Towar nie dojdzie na
    czas-do wybaczenia, nieprofesjonalna obsługa przez pracownika spowoduje utratę
    pozytywnego wizerunku Twojej firmy w oczach Twojego Klienta. Myślę, że nie ma
    Klientów bardziej i mniej zadowolonych. Są Klienci zadowoleni i niezadowoleni.
    Jeśli Klient nie jest zadowolony ZAWSZE poszuka innej firmy. Prędzej, czy
    później. Więc dzisiejsze oszczędności mogą spowodować duże straty jutro. Może
    nieodwracalne. Ale takiego scenariusza nie życzę Ci.
    Pozdrawiam,
    PS. kto stoi w miejscu ten się cofa

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1