PracaGrupypl.praca.dyskusjeEmigracja za pracą... › Re: Emigracja za pracą...
    From: "GreG" <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Emigracja za pracą...
    Date: Wed, 4 Feb 2004 18:37:48 -0000

    "Maciek" <i...@w...pl> wrote in message
    news:bvq685$cdj$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > Na pewno jest drożej ale nie 4,7 raza drożej :)

    Pewne rzeczy sa 2x drozsze, inne 5x, inne wreszcie tansze. Ale trzeba tez
    miec na uwadze dodatkowe wydatki, ktorych nie ma w PL.
    Na przykladzie Irlandii: dodatkowe ubezpieczenia (nieobowiazkowe, ale
    niezbedne),
    oplaty za lekarzy, dentystow, zlobki, przedszkola, obledne kwoty polis np.
    samochodowa
    (obowiazkowa), oplat rejestracyjnych, oplaty bankowe (nie ma takich kwiatkow
    jak
    mbank), zawrotne kwoty hosteli, stancji czy wynajmowanych lokali.
    Poza tym bedac na obczyznie dzwonimy, jezdzimy na jakis czas do domu.

    Co jeszcze? WYSOKIE PODATKI! Osoba z wyzszym wyksztalceniem otrzymuje
    pensje,
    ktora od razu kwalifikuje sie na 42% prog!!! Socjal? Koniec z zasilkami,
    dodatkami,
    ulgami itd.

    Takze laskawie porownujmy sprawy calosciowo, a nie tylko 1000euro kontra
    1000zl, by
    niepotrzebnie sie nie rozczarowac.

    GreG