PracaGrupypl.praca.dyskusjeEmigracja za pracą... › Re: Emigracja za pracą...
  • Data: 2004-02-05 13:58:12
    Temat: Re: Emigracja za pracą...
    Od: <m...@b...net> szukaj wiadomości tego autora

    "Przemek" <o...@W...gazeta.pl> wrote in message
    news:bvt7sf$bng$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie ma, zapewniam Cie ze nie ma.

    to ja dodam (przekornie :), ciagnac temat sprzataczek, ze "wg stawki
    godzinowej" moze by i miala te 1000 euro, ALE - sprzatajac w prywatnych
    mieszkaniach, gdzie zarabia ok 6 - 10 funtow na godzine i to na reke, bo kto
    placi podatki? Tyle tylko, ze tych sprzatan ma 2 - 3 dziennie i to tez
    pewnie nie kazdego dnia.
    Dlaczego nie wiecej? A dlatego, ze trzeba sie przemiescic z mieszkania A do
    B i w takim Londynie (np dojazd zajmuje np pol godziny. Albo godzine. Albo
    poltorej, a biorac pod uwage jakosc transportu miejskiego... ;)
    A zarabiajac w jednym miejscu, w hotelu, 8 godzin i wiecej dziennie? Prosze
    bardzo, 4,15 funta za godzine, minimalna stawka w Wlk Brytanii, MINUS
    ubezpieczenie i podatki odciagane przez pracodawce. Jedyny plus wyzywienie,
    co nie jest bez znaczenia.
    Nie pisze tego wszystkiego, zeby kogokolwiek zniechecic do wyjazdow
    zagranicznych "za chlebem". Wrecz przeciwnie, bardzo zachecam, bo dla
    wiekszosci ludzi, pomijajac juz efekt finansowy, bedzie to BARDZO budujace
    doswiadczenie (co nie znaczy, ze mile :) . Jednak - "nie ma letko" ;)

    marek