PracaGrupypl.praca.dyskusjeEmigracja za pracą... › Re: Emigracja za pracą...
    From: <m...@b...net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Emigracja za pracą...
    Date: Wed, 4 Feb 2004 15:01:04 -0000

    "Robert G." <g...@s...szczecin.pl> wrote in message
    news:bvq46v$cd0$1@opal.futuro.pl...

    > czyli sprzątaczka zarabia ponad cztery razy tyle.
    > a podstawowe żarcie w tanich sklepach tam
    > na pewno nie jest cztery razy droższe.

    ale czy sprzataczka w hiszpanii zarabia te 1000 euro? Ja bardzo watpie! :)
    czy zarcie nie jest drozsze x4... tak sobie mysle, ze np chleb, ktory NIE
    przyklei sie do podniebienia (jesli mozna to nazwac chlebem) kosztuje w moim
    supermarkecie ok 1 - 1,5 funta brytyjskiego... Chyba, ze czekam do wieczora,
    gdy przeceniaja o 50% :)
    sieciowka na komunikacje miejska w Londynie (tygodniowa), w zaleznosci od
    ilosci stref - ok. 25 funtow.
    wynajecie pokoju (tydzien) - od 50 do 100 funtow za glowe (pierwsza cena to
    pokoj dzielony z kims (jedna osoba, nie 15 ;)
    to przyklady ekstremalne, fakt, mozna jesc rowniez chleb za 15 pensow, ten,
    ktory zdecydowanie przykleja sie do podniebienia, a do pracy mozna dojechac
    rowerem. Jesli nie jest 20km dalej i nie wymagany jest garnitur ;)
    mozna mieszkac na prowincji, gdzie ceny (nie zywnosci) sa nizsze.
    komunikacja bedzie tansza - albo nie bedzie jej wcale. A i wybor pracy o
    wiele mniejszy. Chyba, ze ktos ma pozadane (= dobrze platne) kwalifikacje.

    ale sa kraje i kraje, z pewnoscia w Hiszpanii jest taniej (tak jak w
    Portugalii, Grecji, Niemczech, etc. Zarobki... z tym jest roznie.
    jednak faktem jest, ze mozna znalezc prace (jesli sie bardzo chce i przepisy
    pozwalaja), utrzymac sie z niej i cos odlozyc.

    marek