PracaGrupypl.praca.dyskusjeDoradztwo zawodoweRe: Doradztwo zawodowe
    From: "Lektor" <l...@p...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Doradztwo zawodowe
    Date: Sat, 4 Nov 2006 12:10:28 +0100

    > Bo nie jesteś firmą która współpracuje z pracodawcami, działasz pod
    > powierzchnią.

    Ale ja właśnie nie zamierzam współpracować z pracodawcami, tylko dokładnie
    odwrotnie - sam też działałem w imieniu pracodawcy, rekrutując ludzi i z
    tego punktu widzenia, swoją działalność pro-pracowniczą oceniam negatywnie
    (znaczy nie chodzi o skuteczność, ale o cel) i absolutnie nie widzę sposobu,
    w który ktoś taki, jak ja, mógłby współpracować i być opłacany przez
    pracodawcę.

    > Z drugiej strony - jeżeli chcesz brać pieniądze od ludzi, to zależy ilu
    > jesteś w stanie wywindować w górę, ile oni zarabiają i ile są skłonni
    > płacić.

    No właśnie póki co, jest z tym problem - do tej pory windowałem takich, co
    zarabiali <1000 netto na poziom <2000 netto i nie mam za bardzo pomysłu na
    windowanie ludzi z wyższej półki na wyższe stanowiska - no chyba, że
    programistów i adminów, ale nie miałem okazji tego testować poza samym sobą.

    > A jeżeli planujesz rozszerzyć działalność na osoby obce, musisz mieć w
    > razie czego poważne podstawy do dochodzenia swoich roszczeń w sądzie,
    > gdyż możesz być oskarżony o pracę 'na woźnego' i osoba może się wypiąć.

    Obawiam się, że znowu nie rozumiem - co oznacza praca "na woźnego"?

    Ogólnie rzecz biorąc, z dotychczasowej dyskusji wysnułem wniosek, aby
    zdecydowanie darować sobie prowizję od przyszłej pensji, a brać tylko
    konkretnie umówioną kwotę. Czy to ma coś z tym wspólnego?