PracaGrupypl.praca.dyskusjeDobry admin to zły admin › Re: Dobry admin to zły admin
  • Data: 2007-02-17 14:16:24
    Temat: Re: Dobry admin to zły admin
    Od: "tymek" <t...@n...podano.adr> szukaj wiadomości tego autora

    In news:er2t59$jrj$2@news.telbank.pl, *Tomasz Motyliński* wrote:
    > Dowiedziałem, się, że skoro nic się nie psuło od miesięcy to nie ma
    > sensu utrzymywać administratora. Bez komentarza.

    A propos ocen pracy osob zajmujacych sie utrzymaniem sprawnosci.
    Moge powiedziec jak to wyglada w przypadku bardzo duzego przedsiewziecia
    jakim jest operator komorokowy.
    Ocena efektywnosci pracy osob zwiazanych z utrzymaniem sieci jest wykonywana
    nie na podstawie ilosci nadgodzin czy przesieadywania w pracy lub na
    dyzurach. Zostal wprowadzony miernik jakosci w postaci tzw dostepnosci
    sieci. Zadaniem pracownikow jest utrzymywanie tej dostepnosci na jak
    najwyzszym poziomie. Kryterium jest 99,8%. Utrzymanie na tym poziomie bedzie
    sie wiazac z przyznaniem premii, ponizej nie ma co na nia liczyc. Dodatkowo
    na premie wplywaja czasy reakcji i czasy usuniecia awarii ponizej pewnej
    przyjetej wartosci. Poza tym premiowane jest szkolenie sie (w tym we wlasnym
    zakresie) i opracowywanie rozwiazan ulatwiajacych prace.
    W zadnym wypadku sprawne i wlasciwe dzialanie w sytuacji kryzysowej nie jest
    premiowane. Przykladem niech beda ostatnie huraganowe wiatry w Polsce, po
    ktorych pracownicy otrzymali... mejla gratulujacego od prezesa.
    I to jest sluszne podejscie.
    Ale i tam zdazaja sie oszczednosci z ograniczaniem liczby pracownikow i
    wprowadzaniem np. dyzurow w gotowosci w domu.

    --
    tymek