PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy pracodawca ma prawo mnie pytac o zarobki w poprzedniej firmie?Re: Czy pracodawca ma prawo mnie pytac o zarobki w poprzedniej firmie?
  • Data: 2005-07-06 11:16:03
    Temat: Re: Czy pracodawca ma prawo mnie pytac o zarobki w poprzedniej firmie?
    Od: lynx <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Zbyszek Tuźnik napisał:

> [...]
    > lub naoczni świadkowie (bynajmniej nie pracodawcy), i nie byłbym w
    > stanie udowodnić przed sądem, więc, m.in. dlatego nic z tym nie zrobiłem
    > - ewidentego okradania pracodawcy przez pracowników. I to począwszy od
    > standardowych rozmów telefonicznych do cioci za granicą, załatwiania
    > prywatnych spraw w czasie pracy wychodzenia przed czasem (jak tylko szef
    > zniknie z pola widzenia) do wynoszenia z firmy mienia o całkiem realnej
    > wartości - dotyczy to również owych uciskanych pracowników
    > hipermarketów, choć tutaj może mniej wynoszenia, a więcej pożerania na

    Przegięcie w każdą stronę jest niezdrowym objawem. A z drugiej strony
    pracownicy nieraz traktują to w kategoriach jak mi nie da to sam sobię
    wezmę. Znam przypadek gdy pracownik poszedł do szefa spytać się czy może
    dostać podwyżkę (powtarzam spytać się, nie żądać) - na drugi dzień
    dostał wypowiedzenie ! Przykładów oczywiście więcej ale po co to przytaczać

    > bo władze ma ten kto ma kase czyli nie

    > Tak, generalnie pracodawca ma silniejszą pozycję, co nie znaczy, że jest
    > zdemoralizowanym krwiopijcą wyzyskiwaczem, a klasa pracująca miast i wsi
    > to owieczki śnieżnobiałe niewinne kiej lelije.

    Oczywiścię że tak. Ja lubie gdy szef jest fajnym człowiekiem ale gdy
    umie też docenić pracownika i jego pracę czego wyrazem może być/powinno
    wynagrodzenie :)