PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy pracodawca ma prawo mnie pytac o zarobki w poprzedniej firmie?Re: Czy pracodawca ma prawo mnie pytac o zarobki w poprzedniej firmie?
  • Data: 2005-07-06 10:52:47
    Temat: Re: Czy pracodawca ma prawo mnie pytac o zarobki w poprzedniej firmie?
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    lynx napisał(a):

    > Jasne :> znam bardzo wiele przypadków łamania "prawa" przez pracodawców
    > a pracownik nic nie może bo...

    Jasne :) znam też dużo przypadków - nie, jednak zanim mnie ktoś zeżre
    napiszę, że znam to za dużo powiedziane, opowiadano mi i to sami sprawcy
    lub naoczni świadkowie (bynajmniej nie pracodawcy), i nie byłbym w
    stanie udowodnić przed sądem, więc, m.in. dlatego nic z tym nie zrobiłem
    - ewidentego okradania pracodawcy przez pracowników. I to począwszy od
    standardowych rozmów telefonicznych do cioci za granicą, załatwiania
    prywatnych spraw w czasie pracy wychodzenia przed czasem (jak tylko szef
    zniknie z pola widzenia) do wynoszenia z firmy mienia o całkiem realnej
    wartości - dotyczy to również owych uciskanych pracowników
    hipermarketów, choć tutaj może mniej wynoszenia, a więcej pożerania na
    miejscu -

    bo władze ma ten kto ma kase czyli nie
    > pracownik.

    Tak, generalnie pracodawca ma silniejszą pozycję, co nie znaczy, że jest
    zdemoralizowanym krwiopijcą wyzyskiwaczem, a klasa pracująca miast i wsi
    to owieczki śnieżnobiałe niewinne kiej lelije.

    > . Za dużo się naoglądałem, nasłyszałem żeby mieć dobre zdanie o
    > pracodawcach szczególnie tych prywatnych firm z serii kartoflexu.

    Nie znam sytuacji w kartofleksie, ale bardzo być może, że masz rację.

    > Jest wojna są straty.

    Im więcej potu na ćwiczeniach tym mniej krwi w boju.

    pozdrawiam

    Zbyszek