PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy polskie uczelnie są oderwane od rzeczywistości?Re: Czy polskie uczelnie są oderwane od rzeczywistości?
  • Data: 2005-04-19 13:00:47
    Temat: Re: Czy polskie uczelnie są oderwane od rzeczywistości?
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MC" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:d42qel$pi2$1@amigo.idg.com.pl...
    > Użytkownik "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> napisał w
    wiadomości

    > Ja też o tworzeniu, nie tylko obsłudze. Podam przykład, bardzo
    skomplikowane
    > byłoby tworzenie gier z tak realistyczną grafiką, jaką się dzisiaj robi za
    > pomocą tych środków, jakie były dostępne jeszcze kilkanaście lat temu.
    Dziś
    > są biblioteki, łatwe w obsłudze, a przecież służące twórczości. Podobnie

    Tak, a ile czasu Bethesda robi juz 4 czesc Elder Scrolls? Poziom
    zaawansowania produktow na konkurencyjnym rynku rosnie tak szybko jak
    technologia i rozwoj technologii nie sprawia, ze kiedys sie gre robilo rok,
    a teraz miesiac - bo sie juz nie robi takiej samej gry, tylko o niebo
    bardziej zlozona.

    > Nie żartuj, a co w tym projekcie takiego skomplikowanego? Zwykła, nudna,
    > prymitywna rzekłbym robota. Tę średniość skali pewnie daje cała ta
    > niemerytoryczna otoczka, sprzedawcy, normowszczycy i masa innych,
    żerujacych
    > na pracy czystych informatyków.

    te 200 osobolat to praca czysto informatyczna - konsulting i wdrozenia
    zostaly odliczone.
    Wybacz, ale Twoja arogancja swiadczy o tym, ze nie miales nigdy do czynienia
    ani z duzym projektem, ani z duza, miedzynarodowa firma z tej branzy - jesli
    sie myle, to opisz prosze, co robiles. BTW, jesli umiesz to zrobic szybciej,
    bierz kredyt lub szukaj inwestora i zrob np. w pol roku w dwudziestoosobowym
    gronie od zera oprogramowanie majace wszystkie funkcjonalnosci SAP i nie
    mniej wygodne w obsludze i wdrazaniu. Jesli tego dokonasz, o sprzedaz nie
    musisz juz sie martwic - mniej czasu oznacza mniejsze koszty, czyli nizsza
    cene nawet przy wyzszej marzy, przy porownywalnej wygodzie i
    funkcjonalnosci - wykoszenie konkurencji z rynku. Czemu nie dzialasz?

    > firm.
    > >
    > Ten głod można zaspokoić wychowując sobie pracownika. Tym lepiej, że bez
    > szkodliwych przyzwyczajeń z innych miejsc pracy.

    Robia to, ale w wielu przypadkach do wychowania nadaje sie tylko ktos, kto
    mial na polibudzie 5 z analizy matematycznej i srednia z reszty przedmiotow
    >4,5. Zeby bowiem proces "wychowywania" byl oplacalny, wychowanek musi
    sprawnie i szybko przyswajac sobie wiedze typu scislego. Ilosc dobrych
    kandydatow na wychowankow tez nie zaspokaja oczekiwan; zreszta, jakies
    podstawy programowania juz musza miec, bo od zupelnego zera zadna komercyjna
    firma nie bedzie uczyla, za duze koszty.

    I.